Harga Modenas Pulsar RS200 dan Dominar D400 turun

Harga Modenas Pulsar RS200 dan Dominar D400 turun

Modenas telah umumkan penurunan harga lebih daripada 10% bagi dua model keluarannya, Modenas Pulsar RS200 dan juga Dominar D400 bermula dari 8 Mac 2020. Ini menjadikan harga baru bagi Pulsar RS200 kini hanya RM9,990, melibatkan pengurangan sebanyak 12% atau RM1,360 berbanding harga sebelum ini RM11,350.

Sementara itu, Dominar D400 pula kini dijual pada harga RM13,788, turun sebanyak RM1,700 atau 11% berbanding harga sebelum ini RM15,488. Menurut CEO Modenas, Roslan Roskan, ini adalah berikutan daripada pengurangan kos pembuatan bagi kedua-dua model terbabit yang telah membolehkan berlakunya penurunan harga seperti yang dinyatakan.

“Melalui penambahbaikan dalam proses pengeluaran kami, Modenas telah berjaya
mengurangkan kos pengeluaran bagi model Modenas Pulsar RS200 dan juga Modenas
Dominar D400, lantas menjadikan kedua-dua model popular ini lebih mampu milik untuk semua
peminat jentera dua roda di Malaysia,” kata Roslan.

Harga Modenas Pulsar RS200 dan Dominar D400 turun

Kedua-dua model berkenaan dilengkapi dengan silinder tunggal, penyejukan cecair, empat-lejang SOHC serta sistem DTS-i dengan suntikan bahan api. Kedua-duanya juga menggunakan brek cakera tunggal jenama ByBre yang turut dipadankan dengan kotak gear 6-kelajuan.

Selain daripada pengurangan harga, Modenas merancang untuk meningkatkan prestasi jualan dengan memperluaskan portfolio produk dan capaiannya serta pembukaan pengedar sah baru. Modenas merancang memperkenalkan lima hingga lapan buah model baharu (motosikal dan variasi) untuk pasaran Malaysia dalam tahun ini.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 

Comments

 

Add a comment

required

required