Pengangkutan awam hanya beroperasi 6-10 pagi, 5-10 malam sepanjang Perintah Kawalan Pergerakan

Pengangkutan awam hanya beroperasi 6-10 pagi, 5-10 malam sepanjang Perintah Kawalan Pergerakan

Menerusi sidang media selepas Mesyuarat Khas Menteri-Menteri Berkenaan Pelaksanaan Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) di Putrajaya sebentar tadi, Menteri Kanan, Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob mengumumkan bahawa pengangkutan awam hanya dibenarkan untuk beroperasi dari pukul 6 pagi hingga 10 pagi dan 5 petang hingga 10 malam, lapor Astro Awani.

Menurut beliau, keputusan ini diambil ekoran laporan mengenai pengurangan jumlah penumpang yang menaiki kenderaan awam itu ketika waktu pejabat.

Kata beliau keputisan itu diambil ekoran laporan mengenai pengurangan jumlah penumpang yang menaiki kenderaan awam itu ketika waktu pejabat.

“Selain itu, penjarakan sosial satu meter juga sukar untuk dikawal dalam kenderaan pengangkutan awam,” katanya.

Walau bagaimanapun, perkara ini tidak tertakluk untuk teksi dan e-hailing dibenarkan untuk meneruskan perkhidmatan mereka. Namun pemandu untuk kedua-dua perkhidmatan ini perlu memakai topeng muka dan mematuhi penjarakan sosial ketika beroperasi.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 
 

Add a comment

required

required