RM5.6j dikutip pada hari pertama kempen bayaran saman trafik e-payment sempena Hari Polis ke-213

RM5.6j dikutip pada hari pertama kempen bayaran saman trafik <em>e-payment</em> sempena Hari Polis ke-213

Pengarah Jabatan Siasatan dan Penguatkuasaan Trafik (JSPT) Bukit Aman Datuk Azisman Alias mengesahkan sebanyak RM5.6 juta bayaran saman trafik berjaya dikutip pada hari pertama kempen pembayaran saman secara dalam talian (e-payment).

Kempen sempena sambutan Hari Polis ke-213 yang dilaksanakan bermula 25 hingga 29 Mac tersebut mendapat sambutan menggalakkan kerana orang ramai akan menikmati diskaun saman sehingga 50% untuk saman-saman tertentu.

“Orang ramai yang mempunyai tunggakan saman diminta mengambil peluang untuk membuat pembayaran saman secara dalam talian di rumah. Apabila kempen ini tamat, orang ramai perlu membayar saman mengikut kadar biasa yang telah ditetapkan,” katanya seperti yang dilaporkan oleh Bernama.

Katanya lagi, semua saman layak mendapat diskaun kecuali saman kemalangan tahun 2019 dan 2020, saman dalam perbicaraan, saman Op Selamat 2019 dan 2020, saman berstatus non compaundable, saman berstatus mahkamah, dan saman berstatus waran tangkap tahun 2019 serta 2020.

Sepanjang tempoh pelaksanaan Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) yang telah dilanjutkan sehingga 14 April ini, semua kaunter bayaran saman di Ibu Pejabat Polis seluruh negara ditutup.

“Justeru, dalam tempoh pelaksanaan PKP, semua urusan pembayaran saman hanya boleh dibuat secara dalam talian,” katanya.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required