MBM Resources derma RM300k perangi COVID-19

MBM Resources derma RM300k perangi COVID-19

MBM Resources telah mengumumkan bakal menderma sebanyak RM300,000 bagi membantu negara dalam memerangi wabak COVID-19. Syarikat berkenaan yang merupakan salah satu daripada pemegang saham utama Perodua, bakal menyalurkan derma berkenaan kepada tabung perubatan Kementerian Kesihatan Malaysia (KKM).

Derma berkenaan akan digunakan untuk membeli ubat-ubatan, kelengkapan perubatan dan keperluan lain yang berkaitan, bagi mengurangkan bebanan yang dihadapi oleh hospital di seluruh negara.

“Dalam tempoh dua minggu ini, jumlah kes akibat COVID-19 meningkat di Malaysia, mendorong hospital awal kita bekerja lebih masa, malah terpaksa berhadapan dengan kekurangan bekalan perubatan. Sebagai warga korporat yang bertanggungjawab dalam sosial, inilah peranan kami dalam membantu negara sedaya mungkin. Kami berharap dengan sumbangan ini, dapat membantu mengurangkan beban yang dihadapi oleh pengamal perubatan,” ujar pengerusi dan bekas presiden/CEO Perodua Datuk Aminar Rashid Salleh.

Aminar turut berterima kasih kepada pengamal perubatan yang bertugas di barisan hadapan, dan menasihati rakyat Malaysia yang lain untuk sama-sama membantu. “Kita tidak boleh memeranginya sendirian. Kesihatan dan keselamatan negara kita bergantung di antara satu sama lain dan setiap antara kita lakukanlah apa yang perlu, dan kami juga menggesa agar semua rakyat supaya duduk di rumah.

“Mewakili pasukan saya di MBM Resources, kami ingin mengambil peluang ini untuk merakamkan ucapan terima kasih kepada semua barisan hadapan yang terlibat dalam menentang COVID-19 ini. Begitu juga dengan pihak lain yang terlibat termasuk polis, tentera, imegresen, pihak berkuasa tempatan dan semua yang terlibat,” ujarnya.

Sebagai mengikut arahan Perintah Kawalan Pergerakan (PKP), MBM Resources turut menggantung perdagangan dan pembuatan serta melanjutkan arahan bekerja dari rumah untuk para pekerja yang berkaitan, dan operasi akan disambung semula sebaik sahaja PKP ditamatkan.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required