Waranti kereta Nissan ketika PKP – tidak terjejas jika tidak datang servis, dilanjutkan 30-hari jika tamat

Waranti kereta Nissan ketika PKP – tidak terjejas jika tidak datang servis, dilanjutkan 30-hari jika tamat

Seperti yang diketahui, semua jaringan pengedar termasuk pusat servis bertauliah semua jenama-jenama automotif di Malaysia menutup operasi mereka sepanjang tempoh Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) sehingga 14 April ini bagi membendung penularan wabak COVID-19. Jadi adakah ini akan menjejaskan waranti kenderaan anda sekiranya waktu servis sudah sampai ketika dalam tempoh PKP ini?

Pengedar rasmi untuk jenama Nissan di Malaysia iaitu Edaran Tan Chong Motor (ETCM) mengesahkan bahawa waranti pelanggan yang berhadapan dengan situasi ini tidak akan terjejas.

Namun ETCM menggesa pelanggan-pelanggan yang terbabit akan menghubungi pengedar untuk membuat temu janji dan menghantar kereta mereka untuk diservis dalam tempoh 30 hari selepas hari terakhir PKP bagi memastikan waranti mereka kekal aktif.

Pelanggan juga boleh membuat penjadualan semula servis mereka menerusi aplikasi atas talian DriveOn dan juga di laman sesawang Tan Chong Ekspres Auto Servis Sdn. Bhd. (TCEAS).

Sekiranya ada waranti kenderaan pelanggan yang akan tamat dalam tempoh PKP ini, ETCM turut mengumumkan bahawa mereka akan memanjangkannya dengan tambahan 30-hari, bermula hari terakhir PKP ini berkuatkuasa.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 
 

Add a comment

required

required