PLUS nasihatkan pengguna Jambatan Pulau Pinang supaya pastikan baki kad Touch ‘n Go mencukupi

PLUS nasihatkan pengguna Jambatan Pulau Pinang supaya pastikan baki kad Touch ‘n Go mencukupi

Untuk pengguna Jambatan Pulau Pinang yang harus membuat perjalanan atas urusan penting sahaja, diminta untuk memastikan baki kad Touch ‘n Go yang mencukupi. Menurut PLUS Malaysia Berhad (PLUS), sebarang transaksi tambah nilai menerusi pembantu khidmat pelanggan tidak lagi dibenarkan sepanjang tempoh pelaksanaan Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) ini bagi mengelakkan jangkitan COVID-19.

“Kami menggesa pelanggan lebuhraya supaya sentiasa memastikan mereka mempunyai baki kad Touch ‘n Go yang mencukupi. Bagi memudahkan mereka menambah nilai, pelanggan boleh berbuat demikian di pusat-pusat menambah nilai yang lain seperti mesin ATM, kedai serbaneka serta stesen minyak yang terdapat di sekitar Pulau Pinang dan Seberang Prai. Kiosk Layan Diri turut disediakan di lokasi-lokasi terpilih sepanjang lebuhraya PLUS,” kata CEO PLUS, Zakaria Ahmad Zabidi.

Walau bagaimana pun, PLUS amat memahami kesukaran sesetengah pemandu untuk membuat tambah nilai di lokasi-lokasi lain selain plaza tol. Namun demikian, langkah untuk memberhentikan perkhidmatan menambah nilai di lorong tol sepanjang PKP ini perlu dilakukan bagi mengurangkan risiko penularan COVID-19 di kalangan pelanggan dan juga pembantu khidmat pelanggan.

“Paling utama, langkah terbaik membendung penularan COVID-19 adalah dengan duduk di rumah dan sentiasa mengamalkan penjarakkan sosial. Dengan memastikan kad Touch ‘n Go sentiasa mempunyai baki yang mencukupi untuk transaksi tol, ia dapat mengelakkan interaksi langsung bersama pembantu khidmat pelanggan dan pada masa yang sama, memastikan penjarakkan sosial dapat dilakukan,” jelas Zakaria.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required