Petronas tawar minyak enjin percuma kepada petugas baris hadapan di hospital dan AutoExpert terpilih

Petronas tawar minyak enjin percuma kepada petugas baris hadapan di hospital dan AutoExpert terpilih

Dalam membantu negara untuk memerangi wabak Covid-19, syarikat petroleum nasional, Petronas bukan sahaja memberikan bantuan peralatan perubatan, malah kini turut membantu petugas baris hadapan negara untuk menservis kenderaan mereka dengan datang ke hospital-hospital terpilih untuk melakukan servis rutin tersebut serta memberikan minyak enjin percuma.

Program Sokongan Barisan Hadapan ini akan bermula hari ini sehingga 28 April nanti di mana pasukan servis bergerak Petronas RessQ 60Min akan datang ke hospital-hospital yang tersenarai, dan menawarkan minyak enjin Petronas Syntium secara percuma.

Unit servis bergerak berkenaan akan datang ke hospital-hopital berikut pada masa-masa yang telah ditetapkan; 20 dan 21 April di Hospital Sungai Buloh, 22 dan 23 April di PPUM dan 24,27 dan 28 April untuk HKL. Masa beroperasi pula adalah antara 9 pagi hingga 4 petang untuk kesemua tiga lokasi. Petugas barisan hadapan untuk tiga hospital ini juga boleh ke outlet Petronas AutoExpert untuk membuat servis dengan minyak enjin percuma berkenaan.

Petronas tawar minyak enjin percuma kepada petugas baris hadapan di hospital dan AutoExpert terpilih

Outlet AutoExpert yang terpilih tersebut adalah Autohaus KL di Tiong Nam Industrial Park Shah Alam, di Seri Kembangan dan juga di Taman Sri Manja. Antara syarat-syarat untuk menerima minyak enjin percuma ini adalah; anda petugas kesihatan baris hadapan di Hospital Sungai Buloh, Unversiti Malaya Medical Centre (PPUM) dan Hospital Kuala Lumpur yang sah, dan setiap individu hanya diberikan satu penukaran minyak sahaja.

Pelanggan yang layak akan menerima minyak enjin Petronas Syntium 3000 5W-30 untuk kereta dengan enjin berkapasiti lebih 1,600 cc, dan Petronas Syntium 800 10W-40 untuk kereta dengan enjin 1,600 cc ke bawah. Walau bagaimanapun, pelanggan dengan kereta yang masih lagi dalam waranti pengeluar tidak layak untuk program ini.

Selain dari minyak enjin, kos-kos servis dan komponen lain seperti penapis minyak akan dikenakan bayaran. Unit servis bergerak Petronas RessQ 60Min turut ada menawarkan penukaran bateri kereta dengan harga bermula RM241 untuk saiz NS40ZL, sehingga RM1277 untuk bateri DIN95.

Pelanggan boleh membuat bayaran kepada RessQ 60Min menerusi bayaran tunai atau pun pindahan telegrafik menerusi akaun bank yang dihasilkan oleh pengendali servis, atau tunai atau kad kredit di semua outlet AutoExpert yang tersenarai.

View this post on Instagram

During this MCO period, PETRONAS Dagangan Berhad (PDB), via its subsidiary, PETRONAS Lubricants Marketing (Malaysia) Sdn Bhd (PLMM), is extending the support to healthcare frontliners by joining forces with RessQ60Min, in setting up mobile car service workshops at selected hospitals from 20-28 April 2020 to provide them with convenient auto car services, including free PETRONAS Syntium mobile engine oil change. This initiative is one of PETRONAS’ CSR efforts to ease the burden of our healthcare frontliners by keeping them safe on the road, and to show our appreciation for their contribution. To enjoy the service, frontliners can either walk-in at the mobile service workshop at the selected hospitals or book for an appointment at selected PETRONAS AutoExpert outlets. For more info, visit www.mymesra.com.my/4frontliners. #PETRONAS #PETRONASCSR #WeWishYouWell #StaySafe #FightCovid19

A post shared by PETRONAS Brands (@petronasbrands) on

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 
 

Add a comment

required

required