Petronas sumbang barangan serta bekalan perubatan berjumlah RM20 juta bagi bantu menentang Covid-19

Petronas sumbang barangan serta bekalan perubatan berjumlah RM20 juta bagi bantu menentang Covid-19

Petronas akan menyumbangkan barangan dan bekalan perubatan berjumlah RM20 juta bagi membantu hospital dan barisan hadapan untuk menentang virus Covid-19 yang sedang merebak sekarang di Malaysia. Sumbangan ini akan dibuat melalui Yayasan Petronas secara berperingkat, dengan kerjasama kementerian kesihatan (MoH) dan Agensi Pengurusan Bencana Negara (NADMA).

Kedua-dua badan kerajaan ini akan menyampaikan barangan penting seperti ventilator, katil hospital, tilam, kamera pengimbas suhu, termometer digital, kit ujian virus, topeng muka dan kelengkapan perlindungan kepada hospital serta pusat kuarantin yang tertentu. Pembasmi kuman pula turut akan diberi kepada warga emas di pusat penjagaan tertentu.

“Kami sangat berterima kasih kepada setiap pekerja kesihatan dan penguat kuasa yang bekerja keras untuk menentang penyebaran wabak Covid-19 ini. Mereka memerlukan segala bantuan yang boleh diberi, memandangkan sekarang terdapat lebih daripada seribu orang pesakit yang sedang dirawat,” kata CEO Yayasan Petronas, Lita Osman.

Langkah terbaru ini mengikuti inisiatif Petronas Dagangan Berhad (PDB) sebelum ini yang menyumbangkan bekalan makanan serta minuman kepada pekerja perubatan di pusat pengimbasan Covid-19 Hospital Kuala Lumpur (HKL), Pusat Perubatan Universiti Malaya (PPUM) serta Hospital Universiti Kebangsaan Malaysia (HUKM).

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required