BMW 5 Series G30 facelift 2021 terdedah lebih awal

BMW 5 Series G30 facelift 2021 terdedah lebih awal

Rupa sebenar BMW 5 Series facelift 2021 (atau dipanggil oleh BMW sebagai G30 LCI) nampaknya sudah terdedah lebih awal di dalam internet. Muncul di laman BMW Blog, dua gambar ini menunjukkan versi M Sport, yang mempunyai penampilan lebih sporty dan beberapa perubahan.

Pada bahagian hadapan, perubahan paling utama tentunya adalah gril, di mana sekarang ia menggunakan unit berbentuk baru sama seperti model-model terkini BMW. Saiznya nampak bersesuaian, seperti model 3 Series, dan tidak terlalu besar seperti 7 Series. Jalur menegak yang berwarna krom menampakkan lagi kemasan tengahnya.

Bahagian lain di hadapan ini juga mengikuti perubahan yang diberikan seperti 3 Series, dengan lampu yang lebih nipis serta DRL LED yang baru. Rekaan bampar untuk versi M Sport ini juga berbeza, di mana anda boleh melihat garisan yang membahagikan bukaan tengah adalah lebih tajam dan bukaan udara di penjuru lebih berpetak.

BMW 5 Series G30 facelift 2021 terdedah lebih awal

Pergi ke belakang, cuma bahagian lampu LED sahaja yang ditukar. Ia nampak lebih gelap, sekali lagi sama seperti 3 Series, dan grafik nyalaannya nampak lebih jelas berbanding 5 Series yang dijual sekarang. Bahagian bampar walaupun sekali imbas nampak seperti sama, tapi sebenarnya mempunyai lekuk yang sedikit berbeza.

Satu lagi perkara menarik yang dapat dilihat adalah lencana 530e, yang sekaligus melenyapkan khabar angin bahawa model ini akan diberikan naik taraf kepada enjin enam silinder seperti 745Le (dipanggil sebagai 740 Le di Malaysia) dan X5 xDrive45e. Mungkin enjin empat silinder 2.0 turbo dengan bantuan elektrik akan terus digunakan padanya.

GALERI: BMW 530e M Sport G30 dalam pasaran sekarang

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required