Pusat servis, bilik pameran Mitsubishi M’sia sudah mula beroperasi – pelanggan digalak buat temu janji

Pusat servis, bilik pameran Mitsubishi M’sia sudah mula beroperasi – pelanggan digalak buat temu janji

Mitsubishi Motors Malaysia (MMM) mengumumkan bahawa kebanyakkan bilik pameran dan juga pusat 3S mereka di seluruh negara sudah pun beroperasi bermula 4 Mei lalu, selaras dengan kebenaran yang telah pun diberikan oleh kerajaan dalam perlaksanaan Perintah Kawalan Pergerakan Bersyarat (PKPB).

Oleh itu, operasi mereka disemua di premis-premis berkenaan akan mengamalkan langkah-langkah pencegahan penularan wabak Covid-19, yang bukan sahaja selari dengan arahan kerajaan, malah turut dibuat bagi memastikan keselamatan pelanggan mereka.

Jadi, pelanggan yang ingin datang ke mana-mana bilik pameran adalah dinasihatkan untuk membuat panggilan temu janji dahulu. Kemudian, semua fasiliti pengedar bertauliah MMM akan menjalankan langkah-langkah seperti berikut:

  • Suhu badan setiap orang yang masuk ke bilik pameran akan diperiksa terlebih dahulu.
  • Cecair pembasmi kuman untuk tangan akan disediakan di pintu masuk.
  • Kesemua staf dan pelanggan sangat digalakkan untuk memakai topeng muka di dalam premis.
  • Penjarakan sosial akan sentiasa diamalkan dan diperhatikan.
  • Proses sanitasi akan sentiasa di buat di fasiliti-fasiliti bilik pameran.
  • Kereta-kereta yang dipamerkan dan dipandu uji turut akan sentiasa dilakukan proses sanitasi.

Pusat servis, bilik pameran Mitsubishi M’sia sudah mula beroperasi – pelanggan digalak buat temu janji

MMM turut menegaskan bahawa pelanggan yang mahu menservis kereta mereka adalah wajib untuk membuat temu janji terlebih dahulu. Kemudian, mereka sangat digalakkan untuk meninggalkan kereta untuk diservis dan hanya datang semula untuk mengambil kereta yang telah siap.

Setiap kereta yang diservis akan diberikan pelindung tempat duduk dan stereng, dan ianya akan dibuka sebelum kereta dipulangkan kepada pemilik serta tidak akan digunakan semula pada kereta lain. Proses sanitasi juga akan dibuat sebelum kereta diserahkan kembali kepada pelanggan.

Anda juga tidak perlu tergesa-gesa untuk menghantar kenderaan anda untuk diservis kerana risau waranti akan terjejas. Ini kerana MMM memberikan tempoh lanjutan 90 hari (atau 2,500 km dari bacaan perbatuan) dari tarikh sepatutnya ia diservis ketika dalam tempoh Perintah Kawalan Pergerakan (PKP).

“Kesihatan dan keselamatan semua pelanggan dan staf kami sentiasa menjadi keutamaan. Dalam masa kesemua langkah-langkah ini diambil, pasukan kami komited untuk memastikan gangguan yang minimal kepada perniagaan dan penyediaan servis kami kepada pelanggan. Kami akan terus memantau rapat semua perkara dan memperkasakan langkah berjaga-jaga dan pencegahan bagi memastikan pengalaman yang selamat dan selesa untuk pelanggan kami,” kata Tomoyuki Shinnishi, CEO MMM.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 
 

Add a comment

required

required