Fiat Strada 2021 terima sentuhan Mopar di Brazil

Fiat Strada 2021 terima sentuhan Mopar di Brazil

Ingat lagi trak pikap kecil Fiat Strada 2021 yang kami laporkan telah didedahkan di Brazil April lalu? Kini jenama prestasi yang sering dikaitkan muscle car untuk Chrysler dan Dodge iaitu Mopar telah memperkenalkan barisan aksesori asli yang dihasilkan untuk Fiat Strada berkenaan.

Sekejap, kenapa pula Mopar? Kenapa tidak Abarth yang lebih sinonim dengan prestasi untuk Fiat? Untuk pengetahuan anda, Strada dihasilkan khas untuk pasaran Amerika Latin dan selain di Brazil, Fiat Chrysler Automobiles (FCA) turut memasarkan Strada di Mexico di bawah satu lagi jenama mereka yang sememangnya lahir dari Dodge iaitu Ram – diberi nama Ram Truck 700.

Mopar bersama Pusat Rekaan FCA Amerika Latin telah menghasilkan sebuah Strada khas dari varian Freedom cabin Plus berwarna biru ini untuk mendemostrasikan semua aksesori berkenaan. Selain dari grafik badan Mopar, Strada istimewa tersebut turut diberikan penyangkut treler boleh buka, pembahagi pada bed belakang, karpet dari getah khas, pemegang basikal, pemijak kaki sisi, dan pelbagai lagi.

Fiat Strada 2021 terima sentuhan Mopar di Brazil

Sebanyak 50 aksesori asli Mopar ditawarkan untuk pemilik-pemilik Fiat Strada dan lebih separuh daripadanya adalah baharu khas untuk model berkenaan. Semua kelengkapan tersebut bukan sahaja dijual menerusi pengedar rasmi Fiat, malah ia juga dilindungi dengan waranti selama setahun.

Walau bagaimanapun, tiada peralatan prestasi sebenar ditawarkan untuk Strada sama ada untuk enjin mahupun pengendalian. Trak pikap ini dijual dengan dua pilihan enjin – model asas akan dibekalkan dengan enjin 1.4 liter berkuasa 88 hp dengan tork maksima 123 Nm, manakala satu lagi pilihan lebih berkuasa ialah enjin 1.3 liter berkuasa 109 hp dan tork maksima 139 Nm. Tiada pilihan kotak gear auto, di mana kedua-duanya digandingkan dengan transmisi manual lima-kelajuan.

GALERI: Fiat Strada 2021 pasaran Brazil

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 
 

Add a comment

required

required