GALERI: Range Rover Evoque 2020 di Malaysia

GALERI: Range Rover Evoque 2020 di Malaysia

Minggu lalu, Range Rover Evoque 2020 generasi kedua dilancarkan secara rasmi untuk pasaran Malaysia. Terdapat dua varian ditawarkan untuk pasaran Malaysia, bermula dengan model P200 yang dijual pada harga RM426,828, dan varian tertinggi P250 R-Dynamic pada harga RM475,398. Harga yang dinyatakan adalah harga atas jalan tanpa insuran, termasuk potongan cukai jualan 50% untuk model CBU ketika ini.

Kedua-dua model pasaran Malaysia ini dijana oleh enjin Ingenium 2.0 liter turbo empat-silinder, namun ditala bagi memberikan output kuasa yang berbeza. Varian P200 menghasilkan 200 PS pada takat 5,500 rpm dan tork maksima 320 Nm bermula 1,300 hingga 4,500 rpm. Manakala versi P250 pula menjana 249 PS dan tork maksima 365 Nm pada takat rpm yang sama.

GALERI: Range Rover Evoque 2020 di Malaysia

Bagaimanapun, kedua-dua varian tersebut digandingkan dengan hanya satu pilihan kotak gear automatik sembilan-kelajuan dari ZF, bersama sistem pacuan semua roda Efficient Driveline – dibekalkan dengan fungsi Driveline Disconnect membolehkan ia berubah kepada hanya pacuan roda hadapan untuk menjimatkan bahan api, bergantung pada keadaan.

Kelengkapan standard untuk bahagian dalaman Evoque 2020 pasaran Malaysia ini termasuk sistem kunci pintar dengan butang penghidup enjin, pendingin hawa dua-zon, cermin pandang belakang auto-dimming, paparan instrumen digital dengan skrin 12.3-inci, upholsteri kulit, kemasan aluminium, tempat duduk hadapan larasan berkuasa 14-hala dengan memori, kolum stereng larasan berkuasa, sokongan Apple Carplay dan Android Auto, sistem bunyi Meridian 380-watt dengan 11-pembesar suara, kamera undur dan juga pintu tailgate bukaan tanpa sentuhan tangan.

GALERI: Range Rover Evoque 2020 di Malaysia

Manakala untuk varian R-Dynamic pula, ada tambahan kelengkapan seperti upholstery balutan kulit dua-tona, kemasan aluminium gelap, pelapik bumbung hitam, kemasan bendul sisi krom, set pedal aluminium, lampu suasana serta sistem kamera 360-darjah. Model varian teringgi ini juga menerima teknologi baharu yang mula ditampilkan pada Evoque generasi baharu iaitu cermin pandang belakang digital Clearsight dan juga ClearSight Ground View.

Seperti biasa, setiap pembelian disertakan sekali dengan perlindungan waranti lima-tahun atau 150,000 km, pakej servis percuma lima-tahun atau 65,000 km dan juga bantuan tepi jalan selama tiga tahun. Istimewa untuk masa terhad, pembeli Evoque akan menerima baucar bernilai RM3,000 bagi membeli aksesori untuk kereta mereka, yang kesemuanya turut dilindungi waranti selama lima tahun.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required