Diskaun 20% bagi pengguna RFID di plaza tol Jambatan Pulau Pinang telah pun bermula

Diskaun 20% bagi pengguna RFID di plaza tol Jambatan Pulau Pinang telah pun bermula

Mulai semalam (14 Julai 2020), pengguna kenderaan persendirian yang menggunakan teknologi Pengenalan Frekuensi Radio (RFID) untuk membayar tol di Jambatan Pulau Pinang sudah boleh menikmati diskaun sebanyak 20%.

Ini susulan dengan pengumuman PLUS Malaysia Berhad pada awal Jun lalu, di mana diskaun tersebut diberikan khas kepada mereka yang menetap, bekerja dan belajar di Pulau Pinang.

Pengarah Urusan PLUS, Datuk Azman Ismail berkata walau bagaimana pun, pengguna yang mahu menikmati diskaun berkenaan perlu mendaftarkan diri dengan PLUS di https://jimatdipenang.plusmiles.com.my.

“Tag RFID yang dipasangkan pada kenderaan adalah lebih selamat dan mengelak dari disalah guna. Ia juga menawarkan kemudahan membuat tambah nilai secara dalam talian dan transaksi yang lebih lancar di plaza tol. Lebih menarik, RFID tidak memerlukan penggunaan bateri yang sering menjadi punca kegagalan transaksi seperti peranti SmartTAG sebelum ini,” katanya seperti dilaporkan oleh Harian Metro.

Beliau turut berkata, sistem RFID menggunakan tag pengenalan fungsi radio yang dilekatkan pada kenderaan yang mana ia dihubungkan terus dengan eWallet Touch ‘n Go yang membolehkan pelanggan membuat urusan tambah nilai secara dalam talian tanpa perlu mengunjungi kaunter tambah nilai dan membayar secara tunai.

“Pelekat RFID boleh diperoleh di pusat pemasangan RFID di seluruh Pulau Pinang dengan harga RM35 seunit. Pelanggan lebuhraya boleh merujuk senarai pusat pemasangan RFID yang berdekatan dengan melayari https://mx.touchngo.com.my/fitment-centres,” katanya.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required