PLUS umum diskaun 20% untuk pengguna RFID di Jambatan Pulau Pinang mulai pertengahan Julai ini

PLUS umum diskaun 20% untuk pengguna RFID di Jambatan Pulau Pinang mulai pertengahan Julai ini

PLUS Malaysia Berhad telah mengumumkan pemberian diskaun sebanyak 20% kepada pengguna Jambatan Pulau Pinang (kategori kereta persendirian) yang menggunakan teknologi Identifikasi Frekuensi Radio (RFID) sebagai kaedah pembayaran tol mulai pertengahan Julai ini.

Menurut Pengurus Perniagaan Wilayah Utara PLUS Wan Ahmad Awang, diskaun tersebut diberikan kepada rakyat Pulau Pinang dan warga kerja di negeri itu.

“Walaupun diskaun ini untuk kenderaan persendirian sahaja tetapi ia merangkumi lebih 80% kenderaan yang melalui Jambatan Pulau Pinang. Orang ramai yang tinggal atau bekerja di Pulau Pinang boleh memohon diskaun 20% menerusi RFID di Jambatan Pulau Pinang bermula bulan hadapan,” katanya seperti dilaporkan oleh Bernama.

PLUS umum diskaun 20% untuk pengguna RFID di Jambatan Pulau Pinang mulai pertengahan Julai ini

Tambahnya lagi, penggunaan RFID membolehkan pengguna menambah nilai secara dalam talian melalui e-Dompet dan kaedah itu tidak memerlukan pengguna berinteraksi dengan jurutol sekali gus mengurangkan risiko jangkitan COVID-19.

“Pada masa ini, bayaran tol bagi pengguna RFID di Jambatan Pulau Pinang ialah RM5.74 dan selepas diskaun 20%, mereka hanya perlu membayar kadar baharu iaitu RM4.59.

“Ketika ini, kadar RM4.59 hanya dinikmati pemilik kad Touch ‘n Go yang menerima diskaun khas dan merupakan penduduk serta warga kerja di Pulau Pinang yang menggunakan jambatan itu,” katanya lagi.

Wan Ahmad turut memaklumkan sistem kutipan tol menggunakan RFID akan dilaksanakan di laluan Hutan Kampung-Sungai Dua pada pertengahan Julai namun tiada diskaun 20% ditawarkan di laluan itu.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required