Toyota Vios 2020 berwajah baru didedahkan di Filipina

Toyota Vios 2020 berwajah baru didedahkan di Filipina

Selepas menayangkan teaser baru-baru ini, Toyota telah pun mendedahkan model facelift bagi Vios dengan memilih Filipina sebagai lokasi pengenalannya. Biar pun ia sekadar facelift biasa dan tidak banyak perubahan yang dilakukan, namun wajahnya diberikan suntikan yang lebih segar.

Bahagian gril hadapannya telah diperkemaskinikan, malah ia ditampilkan dengan rekaan yang lebih relevan. Biarpun gril bawah baharunya kelihatan sedikit besar, namun bila disambung ke gril atas, membuatkan ia sedikit bergaya. Lebih kurang sama dengan Camry generasi sebelum ini yang diperkenalkan di pasaran Amerika Syarikat.

Malahan bentangan gril juga seakan beralun ke spoiler hadapan, ditampilkan dengan kemasan hitam berkilat dengan seksyen tengah yang sama dengan warna badan. Toyota juga telah memberikan lampu utama reflektor LED untuk Vios ini, yang dipadankan bersama lampu nyalaan siang berbentuk-L yang menggantikan jaluran LED. Bagi varian tertinggi, ia menerima kemasan lampu kabus LED yang diletakkan di dalam perumah menegak yang nipis dengan tona hitam berkilat.

Toyota Vios 2020 berwajah baru didedahkan di Filipina

Selain daripada itu, semuanya masih kekal seperti sebelum ini, termasuk imej bahagian belakang, pilihan roda 14-, 15- dan 16-inci dan juga rekaan dalaman. Manakala pilihan enjin untuk Filipina termasuklah un it 1NR-FE 1.3 liter 98 hp/123 Nm, dan 2NR-FE 1.5 liter Dual VVT-i empat-silinder 106 hp/140 Nm. Ia dipadankan sama dengan kotak gear manual lima-kelajuan atau CVT dengan pedal penukar gear.

Harga yang ditawarkan bermula 671,000 peso (RM58,000) untuk versi asas 1.3 liter manual hingga
1,056,000 peso (RM91,200) untuk varian tertinggi 1.5 G CVT. Bila agak-agaknya Vios facelift ini akan tiba di Malaysia? Belum diketahui memandangkan model sedia ada pun baru dilancarkan pada tahun lalu. Jadi, kenalah tunggu ya.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required