Toyota Vios facelift 2020 – teaser disiarkan di Filipina

Toyota Vios facelift 2020 – teaser disiarkan di Filipina

Toyota Vios yang berada dalam pasaran sekarang pertama kali diperkenalkan kepada pasaran tiga tahun lepas, iaitu di Thailand sebagai Yaris Ativ. Kini, masa untuk penyegaran semula sudah tiba dan nampaknya pengedar Toyota di Filipina telah mendedahkan teaser model facelift yang akan dilancarkan pada 25 Julai ini.

Gambar yang menunjukkan bahagian depan ini mengesahkan bahawa bampar model sekarang yang agak berserabut di tengah tidak akan digunakan lagi. Ia akan diganti dengan rekaan baru lebih kemas yang menggunakan warna sama seperti gril di atas dan seakan bersambung terus. Di hujung bampar pula terdapat bukaan udara menegak (berkemungkinan sekadar hiasan).

Toyota Vios facelift 2020 – teaser disiarkan di Filipina

Model facelift ini juga menyaksikan Vios bakal menerima lampu utama reflector LED yang menggantikan unit projector halogen sebelum ini. Lampu siang pula menggunakan bentuk L yang duduk di dalam unit utama, dan tiada lagi satu jalur berasingan untuk DRL. Seperti biasa bagi model facelift, bahagian belakang dan kemasan dalam juga mungkin diubah sedikit.

Enjin pula dijangka masih lagi sama seperti sekarang. Dalam pasaran kita, Vios dikuasakan oleh enjin empat silinder 1.5 liter Dual VVT-i 2NR-FE yang digabungkan bersama transmisi CVT dan mampu menghasilkan kuasa 107 PS dan 140 Nm tork.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required