Shell Helix Power dan Helix Protect – minyak enjin sintetik penuh untuk dua keperluan yang berbeza

Shell Malaysia Trading Sdn Bhd hari ini telah melancarkan secara rasmi dua jenis minyak enjin Shell Helix terbaru dalam pasaran, dikenali sebagai Shell Helix Power dan Shell Helix Protect. Kedua-duanya dihasilkan khusus untuk dua keadaan pemanduan berbeza dan diperkenalkan dalam satu majlis pelancaran maya di laman Facebook.

Pertama di lebuh raya dan laluan sukar yang memerlukan kuasa dan daya pecutan yang lebih; atau kedua, dalam lalu lintas terhenti-henti di bandar yang menyebabkan tekanan tinggi pada enjin dan perlindungan lebih diperlukan.Kedua-dua minyak pelincir baru ini sesuai digunakan untuk kebanyakan jenis kereta di Malaysia dengan spesifikasi kelikatan minyak 0W, 5W ataupun 10W.

Shell Helix Power dan Helix Protect – minyak enjin sintetik penuh untuk dua keperluan yang berbeza

“Dengan Shell Helix Power dan Shell Helix Protect baru, matlamat kami ialah untuk mengembalikan proses pilihan minyak enjin kepada pemilik kereta. Sebagaimana yang tertera di label, satu produk menjanjikan lebih kuasa manakala produk yang satu lagi pula menawarkan lebih perlindungan. Anda hanya perlu memilih produk yang paling sesuai dengan cara pemanduan atau keperluan anda,” kata Pengurus Besar Shell Lubricants bagi Malaysia dan Singapura, Nyon Kam Yew.

Shell Helix Power menggunakan rumusan khas dengan tumpuan kepada prestasi yang memaksimumkan kuasa enjin dan memberikan pecutan yang lebih pantas untuk pemanduan yang lebih lancar di lebuh raya, kawasan berbukit dan jalan-jalan terbuka. Harga runcit bagi pek 4 liter ialah RM280.

Shell Helix Power dan Helix Protect – minyak enjin sintetik penuh untuk dua keperluan yang berbeza

Sementara itu, rumusan Shell Helix Protect yang memberi tumpuan kepada perlindungan pula mampu membersihkan komponen enjin untuk memanjangkan lagi hayat enjin kereta yang sering berdepan keadaan trafik sesak di kawasan bandar. Harga runcit yang disyorkan bagi pek 4 liter ialah RM240.

Kedua-dua produk ini merupakan minyak enjin sintetik sepenuhnya yang berkelikatan rendah, alirannya lebih pantas untuk menyaluti dan melindungi komponen penting semasa enjin dihidupkan. Ini dapat mengurangkan kehausan enjin yang disebabkan oleh permulaan sejuk, mengurangkan penggunaan bahan api, mengurangkan kadar pelepasan karbon dan kos penyenggaraan juga akan lebih rendah dengan perlindungan enjin yang lebih tinggi.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required