Mitsubishi Xpander akan dipasang secara CKD, kini dipamerkan di Mid Valley hingga 13 September 2020

Mitsubishi Xpander akan dipasang secara CKD, kini dipamerkan di Mid Valley hingga 13 September 2020

Mitsubishi Motors Malaysia (MMM) selaku pengedar rasmi kenderaan Mitsubishi di sini telah mengumumkan bahawa model MPV Mitsubishi Xpander yang akan dijual untuk pasaran Malaysia adalah dari versi pemasangan tempatan (CKD).

Xpander akan dipasang di Pekan yang kini dilengkapi dengan bengkel kimpalan badan serba baru serta kelengkapan kimpalan yang juga baru. Kilang berkenaan turut akan dilengkapi dengan teknologi mengecat maju, termasuk sistem semburan ED-coating 360-darjah.

Ini untuk memastikan cat pelapis penghindar hakisan membaluti keseluruhan badan kenderaan serta cat yang sekata pada badan Xpander. Model ini juga akan melalui barisan ujian untuk memeriksa semua sistem berfungsi, termasuk sistem Active Stability Control (ASC) sebelum tiba di penghujung barisan pemasangannya.

Mitsubishi Xpander akan dipasang secara CKD, kini dipamerkan di Mid Valley hingga 13 September 2020

“Pada Januari 2014, model pertama CKD bagi MMM ialah ASX yang dipasang di Tan Chong Motors Assembly di Segambut. Kemudian, pada September 2017, MMM memasang pula model kedua, SUV Outlander di kilang yang sama. Kini, Xpander akan dipasang di kilang baru di Pekan, Pahang oleh warga Malaysia dengan menerapkan teknologi dari Jepun,” ujar Ketua Pegawai Eksekutif MMM, Tomoyuki Shinnishi.

“Xpander juga disesuaikan untuk pasaran di sini bagi memenuhi keperluan dan permintaan pelanggan tempatan. Ia akan diletakkan tanda harga yang kompetitif untuk membolehkan pelanggan yang berkeluarga mampu memiliki kenderaan tujuh-tempat duduk ini pada harga yang berpatutan. Pelanggan juga boleh membuat tempahan tidak lama lagi,” tambah beliau.

Kepada yang berminat, anda kini boleh mendaftarkan minat ada melalui laman web rasmi Mitsubishi Motors Malaysia. Pelanggan juga boleh melihat model ini yang dipamerkan di Mid Valley Megamall, Centre Court bermula hari ini hingga 13 September 2020 dari 10 pagi hingga 10 malam.

Sementara itu, di dalam dua video berasingan yang dikongsikan oleh MMM seperti di bawah ini, dapat dilihat bahawa pasaran Malaysia juga akan menerima Apple CarPlay, serta kamera 360-darjah dan kabin dengan kemasan warna hitam.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required