Aston Martin AMR-C01 – simulator lumba RM305k

Aston Martin AMR-C01 – simulator lumba RM305k

Aston Martin buat pertama kalinya telah memperkenalkan sebuah simulator mewah AMR-C01 yang dibangunkan bersama dengan syarikat Curv Racing Simulators. Hanya 150 buah akan dijual, pada harga £57,500 (RM305,745) dan penghantaran kepada pelanggan akan bermula hujung tahun ini.

Untuk rekaan simulator ini – dibangunkan sendiri oleh pasukan pereka Aston Martin di ibu pejabat – ia dibuat dengan mengambil inspirasi daripada kereta Aston Martin sementara bahagian dalamnya pula diberitahu mempunyai posisi tempat duduk seperti hypercar Valkyrie.

Badan monocoque AMR-C01 dibuat daripada gentian karbon, memberikan kedudukan yang tegap dan kemudiannya dijadikan lengkap dengan kemasan serta kualiti akhir seperti kereta Aston Martin. Bahagian hadapan mempunyai gril Aston Martin Racing. Bagi sistem permainannya, Curv telah menggunakan perisian terkini Assetto Corsa.

Aston Martin AMR-C01 – simulator lumba RM305k

“Ini adalah satu cabaran bagi pasukan rekaan. Walaupun simulator ini bukan sebuah kereta, ia masih diinspirasikan daripada kereta lumba kami. Ia mestilah menunjukkan ciri elegan yang sama, mempunyai garis dinamik sama dan seimbang seperti kereta Aston Martin lain dalam dunia lumba,” kata ketua pegawai kreatif Aston Martin, Marek Reichman.

“Kami telah mencipta sebuah simulator rumah luar biasa yang dapat menawarkan pengguna peluang untuk berlumba dalam dunia virtual secara memuaskan, dari rumah. Sasaran kami adalah untuk membina sebuah simulator yang dapat memberikan kepuasan seperti kereta lumba sebenar,” kata pakar simulator daripada Curv, Darren Turner.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required