Proton X50 terima peningkatan untuk pengendalian

Proton X50 terima peningkatan untuk pengendalian

Menjelang pelancaran SUV X50 tidak lama lagi, pagi ini, Proton sedang menganjurkan sesi pandu uji ringkas bersama pihak media di Litar Antarabangsa Sepang (SIC). Wakil kami, Farid Awaludin bersama Hafriz Shah kini berada di sana, dan akan membawakan lebih banyak perkembangan terkini mengenai SUV yang sedang laku bagai pisang goreng panas ini.

Salah satu perkembangan terkini yang kami bawakan ialah mengenai suspensinya. Proton mendakwa pengendalian dan keselesaan pemanduan SUV ini telah dipertingkatkan dan ditambahbaik.

Pelarasan ini termasuklah merombak semula kadar gegelung (spring) dan penyerap hentak (damper) serta memberikannya palang anti-olengan baharu. Sistem stereng berkuasa elektrik juga diberikan talaan semula untuk pasaran termpatan, dan ia didatangkan dengan empat mod berlainan, kebarangkalian juga untuk kawalan berat yang berbeza.

Proton X50 telah pun dibuka tempahannya, dengan menawarkan empat pilihan varian iaitu Standard, Executive, Premium dan Flagship. Dibangun berdasarkan Geely Binyue/Coolray, antara ciri yang ditampilkan termasuklah sistem infotainmen GKUI 19 terkini, remote engine start dan pemanduan semi-autonomous Tahap 2.

Kesemua varian X50 diberikan enjin 1.5 liter tiga-silinder turbo, namun tiga versi paling rendah hadir dengan sistem suntikan bahan api pelbagai-titik (MPI), manakala varian Flagship menerima sistem suntikan bahan api terus (GDI). Jadi, untuk model Turbo-GDI, kuasa yang dihasilkan adalah sama seperti Geely Binyue 1.5 T-GDI iaitu 177 PS dan tork maksima 255 Nm. Manakala untuk tiga varian lebih rendah dengan enjin Turbo-MPI pula, ia menjana kuasa lebih rendah iaitu 150 PS dan tork maksima 226 Nm.

GALERI: Proton X50 1.5 T-GDI Flagship 2020

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required