Acura MDX Prototype baru akan didedah 14 Oktober

Acura MDX generasi keempat akan membuat penampilan pertamanya dalam versi prototaip 14 Oktober ini, dan kita akan dapat melihat apa yang dilakukan untuk memperbaharui rekaannya. Menurut Acura, MDX baru ini “akan menyediakan rekaan, prestasi, teknologi dan hasil kerja Acura bertahap baru.”

Bersama pengumuman ini, cabang jenama mewah Honda ini turut mengeluarkan teaser yang menunjukkan beberapa garis badan penting model SUV tiga baris tempat duduk ini. Gril hadapan berbentuk pentagon serta lampu utama yang nipis menjadikan ia mirip kepada model TLX baru. Bampar yang lebih berlekuk menjadikan mukanya lebih agresif sementara bukaan udara di tepi adalah lebih berpetak.

Profail keseluruhan juga nampak lebih kemas jika dibandingkan dengan model generasi ketiga sekarang, dengan garis tepi yang menyambungkan lampu hadapan hingga lampu belakang (dipanggil oleh Acura sebagai Chicane). Badan model baru ini diberitahu lebih lebar, rendah dan panjang berbanding sebelumnya, tetapi ukuran sebenar masih belum didedah.

Bagitu juga dengan bahagian dalam, tetapi kita boleh menjangka ia tidak terlalu berbeza berbanding model Acura sekarang. Untuk enjin, ia mungkin ditawarkan dalam variasi unit petrol dan hibrid, dengan ada laporan yang menyatakan varian Type S juga mungkin disediakan, di mana ia menggunakan enjin V6 3.0 liter turbo yang diambil daripada TLX Type S.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required