Modenas Kriss 110 kini dilengkapi brek cakera depan – bahagian lain turut dipertingkat, harga RM3,877

Modenas Kriss 110 kini dilengkapi brek cakera depan – bahagian lain turut dipertingkat, harga RM3,877

Modenas telah melancarkan varian baru bagi Kriss 110 yang kini telah dinaik taraf pada beberapa bahagian termasuk penampilan serta cirinya. Model baru ini dijual pada harga RM3,877 tidak termasuk insurans, iaitu lebih RM500 berbanding Kriss 110 yang dilancarkan pada September tahun lepas.

Peningkatan utama pada model ini adalah brek, di mana untuk bahagian hadapan, ia sekarang datang dengan brek cakera serta angkup dua piston sementara di bahagian belakang masih lagi menggunakan jenis dram. Sebagai sebuah motosikal mampu milik, ia masih tidak dilengkapi dengan ABS.

Kemudiannya, beberapa ciri telah dipertingkat, termasuk lampu yang menggunakan jenis multi reflector, pengecas USB di bawah tempat duduk, lampu kecemasan (hazard light), paparan panel meter yang diubah untuk menunjukkan kedudukan gear secara digital serta tempat duduk yang lebih selesa hasil penggunaan bahan baru.

Bahagian enjin masih lagi sama seperti Kriss 110 yang dilancarkan sebelum ini, iaitu unit satu silinder SOHC penyejukan udara 107 cc (karburetor) bersama padanan kotak gear empat kelajuan yang mampu menghasilkan kuasa 6.6 hp pada 8,000 rpm dan 6.7 Nm tork pada 6,000 rpm. Tangki bahan api berkapasiti 4.2 liter dan ia juga datang dengan pemula enjin jenis elektrik.

Selain warna biru dan hitam yang telah diperkenalkan sebelum ini, Kriss 110 2020 yang menggunakan brek cakera hadapan ini turut ditawarkan dengan satu piihan warna baru iaitu merah. Setiap pembelian diberikan jaminan dua tahun atau 20,000 km.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required