Ramai ke yang dah mula rindu Proton Suprima S? Sebagai sebuah hatchback empat-pintu yang dihasilkan oleh Proton, ia sebenarnya tampil dengan imej yang sangat menyenangkan. Tambahan pula, pengendaliannya juga tidak mengecewakan; siapa yang pernah bawa atau masih memilikinya pasti faham. Tetapi, usianya sudah sangat lama. Ada kemungkinan model baru hadir sebagai pengganti.

Theophilus Chin ada hasilkan satu rekaan digital untuk membayangkan model baru berkenaan. Tetapi, ia mengambil asas dari Ford Focus Mk4. Ini dapat dikesan pada bahagian tingkap yang ada serta cermin sisi, serta apron depan dan rekaan bampar belakang. Beberapa unsur pada wajah depan pula sangat jelas dipinjam daripada X50, misalnya bahagian lampu, gril Infinite Weave dan logo. Angkup brek merah SUV berkenaan pun turut disertakan sekali.

Di belakang, rekaan lampu LED yang digunakan jelas diambil daripada X50, sementara nama Proton dalam kemasan krom itu dibawa dari model Suprima S. Bawah sedikit, anda akan dapat lihat rekaan diffuser yang besar (rekaan dari Focus Mk4) dengan empat muncung ekzos.

Lain-lain kelengkapan termasuk DRL LED pada bampar depan, bumbung hitam dengan kaca panoramik, antena “shark fin”, spoiler belakang dengan lampu brek dan lapan sensor parkir. Sebetulnya, rekaan ini agak jauh lari daripada imej render Suprima S yang pernah kita lihat tahun lalu, kan?

Theo memberi nama H50 kepada kereta ini. Geely pula tak ada model hatchback untuk menggantikan penawaran Suprima S ini, dan kebarangkalian untuknya kembali dikeluarkan oleh Proton ketika ini bolehlah kita anggap tidak ada. Jadi, mungkin akan terus jadi impian sajalah, sambil membayangkan rekabentuk yang ada ini.

Seperti yang ramai tahu, Proton ketika ini sedang menumpukan perhatian terhadap pertumbuhan jualan pasaran tempatan dan memperkukuhkan barisan model dengan SUV-SUV baru. Tetapi, sekiranya ada harapan untuk Suprima S kembali nanti, adakan rekaan ini cukup meyakinkan?