Toyota lancarkan program langganan kenderaan Kinto One di M’sia; ansuran tetap dari RM1,678 untuk Yaris

Toyota lancarkan program langganan kenderaan Kinto One di M’sia; ansuran tetap dari RM1,678 untuk Yaris

UMW Toyota Motor Sdn Bhd (UMWT) hari ini dengan rasminya memperkenalkan Kinto One, sebuah program langganan kenderaan terbaru untuk di Malaysia. Melalui cabang perniagaan Toyota Capital Malaysia syarikat itu, walaupun ia merupakan pengenalan sulung di Malaysia, Kinto One sebenarnya sudah beroperasi di banyak negara seluruh dunia sebelum ini, termasuk di Asia, Eropah dan Amerika Utara.

Kinto One merupakan sebuah pelan langganan kenderaan yang merangkum seluruhnya, dengan bayaran ansuran bulanan tetap. Ansuran bulanan tetap berkenaan sudah termasuk sekali kos pendaftaran kenderaan, insurans komprehensif tahunan dan cukai jalan, penyelenggaraan berjadual serta penyelenggaraan pencegahan.

Tempoh langganan disediakan sama ada bagi dua tahun atau tiga tahun dan selepas ia tamat, pelanggan hanya perlu memulangkan kenderaan terbabit kepada Toyota Malaysia dan selebihnya akan diuruskan sewajarnya; melepaskan pengguna daripada sebarang kerisauan atau susut nilai semasa kenderaan, tanpa mereka perlu memikirkan bagaimana cara untuk menjual kenderaan selepas tahun-tahun penggunaannya.

Kinto One membolehkan pelanggan menikmati nilai terbaik daripada kenderaan mereka pada harga yang sama sepanjang tempoh kontrak, terutama sekali mengambil kira semua kos penyelenggaraan berjadual dan pencegahan yang termasuk sekali. Ini bermakna, pelanggan sama sekali tidak perlu membayar apa-apa selain ansuran bulanan; sama ada untuk minyak enjin dan semua kos buruh yang terlibat, bahkan untuk tayar atau bateri juga, sebagai contoh.

Toyota lancarkan program langganan kenderaan Kinto One di M’sia; ansuran tetap dari RM1,678 untuk Yaris

Selain itu, semua servis yang diperlukan itu akan dikendalikan selengkapnya oleh pengedar sah Toyota, mengguna alat ganti tulen dan semua pelanggan Kinto One dilindungi di bawah insurans takaful komprehensif dengan bantuan kecemasan 24-jam.

Bagi yang berminat, pelan atau program ini boleh didapati secara eksklusif secara dalam talian melalui laman web www.kinto-my.com. Pelanggan boleh meninjau model kenderaan yang ada, memilih pelan langganan yang dirasakan bersesuaian dengan keperluan masing-masing dan seterusnya membuat permohonan—semuanya secara dalam talian. Model semasa yang ditawarkan termasuk Toyota Vios, Yaris, Corolla, Innova, Fortuner dan Camry dengan banyak lagi model lain akan disertakan, termasuk dari Lexus.

“Kinto One merupakan hasil daripada kerjasama strategik antara Toyota Capital Malaysia dan UMW Toyota Motor dan direka secara khusus untuk memenuhi keperluan gaya hidup generasi baru berkaitan mobiliti. Ia berkenaan peralihan cara pembelian pelanggan daripada pemilikan kenderaan kepada penggunaan kenderaan. Ia juga selari dengan visi “Mobility for All” yang dijuarai oleh Toyota,” jelas Presiden Toyota Capital Malaysia, Thomas Chai.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required