GALERI: Mercedes-Benz GLC200 AMG Line facelift

GALERI: Mercedes-Benz GLC200 AMG Line facelift

Jika ada pemilik yang mahu menukar SUV sedia ada atau pun yang mengimpikan SUV premium, bolehlah mempertimbangkan untuk mendapatkan Mercedes-Benz GLC. Ini adalah SUV premium pilihan terbaik, selain pesaing terdekatnya, BMW X3, sejak diperkenalkan pada tahun 2016.

Selepas mendapat tempat di sini, GLC X253 telah diberikan peningkatan pada tahun 2019, dan melancarkan varian GLC 200 dan GLC 300 AMG Line. Kemudian Mercedes-Benz Malaysia memberikan peningkatan pada model GLC 200 dan AMG Line pada Oktober 2020, di mana model paling bawah GLC kini memiliki imej yang lebih bergaya, seperti GLC 300.

Walau pun imejnya tidak boleh lawan dengan penampilan GLC 200 dengan pek luaran Off-Road yang nampak lebih ranggi dan garang.

GALERI: Mercedes-Benz GLC200 AMG Line facelift

GLC 200 AMG Line diberikan ciri yang nampak seperti “4×4” dengan hujung hadapan yang lebih sporty bersama corong pengambilan udara tiruan yang besar, elemen diffuser belakang yang menyerlah bersama gril berlian dengan pin krom yang turut menampilkan satu palang melintang berbanding dua unit sebelum ini.

Walau bagaimana pun, GLC 200 AMG Line tidak didatangkan dengan Night Package. Ini bermakna, gril, perumah cermin sisi, rel bumbung dan kemasan bampar tidak diberikan rona hitam. Kedua-dua model GLC 200 dan 300 diberikan roda 20-inci, manakala model yang lebih besar dengan roda lima-jejari berkembar berbanding rim pelbagai-jejari yang anda lihat menerusi foto ini.

AMG Line diberikan ciri yang lebih menarik termasuklah alas lantai, roda stereng yang lebih sporty dengan sedikit leper di bahagian bawah dan kemasan kayuan oak.

GALERI: Mercedes-Benz GLC200 AMG Line facelift

Seperti sebelum ini, GLC 200 didatangkan dengan upholstery kulit Artico buatan tangan, sistem pencahayaan ambien 64-warna, pedal penukar gear, kawalan suhu Thermatic dwi-zon, kluster instrumen digital 12.3-inci dan tempat duduk hadapan larasan elektronik dengan fungsi memori.

Model asas GLC turut menerima lampu utama LED High Performance dan sistem Mercedes-Benz User Experience (MBUX) dengan skrin sesentuh 10.25-inci. Ia juga diberikan Keyless-Go, jadi kemasukan tanpa kunci dan butang penghidup enjin disatukan.

Tiada perubahan bagi bantuan pemandu dan keselamatan, masih diberikan tujuh beg udara, Bantuan Brek Aktif (atau pun brek kecemasan sendiri), Bantuan Titik Buta, Bantuan Parkir Aktif dengan Parktronic, kawalan kelajuan, Pre-Safe dan sistem pemantauan tekanan tayar.

Klik untuk besarkan

Di bawah hudnya juga tiada perubahan. Masih mengekalkan unit M264 2.0 liter turbo empat-silinder dengan hamburan kuasa 197 PS dan tork 320 Nm dari 1,300 hingga 4,000 rpm. Ia dipadankan dengan transmisi automatik sembilan-kelajuan yang memacu roda belakang (4Maric hanya untuk GLC 300), membolehkan GLC 200 dipecut dari 0-100 km/j dalam masa 7.8 saat dan kelajuan maksimum mencecah 217 km/j (258 PS, 370 Nm, 6.2 saat untuk GLC 300).

GLC 200 AMG Line turut diberikan suspensi Agility Control dengan sistem peredam selektif, menggantikan suspensi Comfort pada pek Off-Road dengan jarak kelegaan tanah sehingga 20 mm.

Mercedes-Benz GLC 200 AMG Line ini ditawarkan pada harga atas jalan RM299,539 tanpa insurans, dengan pengecualian cukai jualan sepenuhnya memandangkan ia adalah unit pemasangan tempatan (CKD). Menjadikannya lebih murah sedikit berbanding GLC 200 facelift 2019 dengan harga RM299,888, dengan cukai jualan.

GALERI: Mercedes-Benz GLC 200 AMG Line 2021

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required