Plaza tol Seremban Utara tutup susulan PKPD – PLUS

PLUS telah mengumumkan penutupan sementara Plaza tol Seremban Utara sehingga 22 Julai ini. Menurut pengendali Lebuhraya Utara-Selatan itu, arahan penutupan tersebut dikeluarkan oleh Polis DiRaja Malaysia (PDRM), susulan pelaksanaan Perintah Kawalan Pergerakan Diperketatkan (PKPD) di daerah berkenaan, yang melibatkan kawasan Ampangan, Labu, Lenggeng, Pantai, Rantau, Rasah, Seremban dan Setul mulai 9 Julai lalu.

Menurut PLUS lagi, terdapat beberapa sekatan di persimpangan Seremban/Labu. Laluan bertingkat dari Bukit Kepayang ke lebuhraya menuju ke arah Kuala Lumpur juga telah ditutup. Trafik akan dilencongkan ke pusingan-U di hadapan laluan berkenaan dan akan keluar ke lebuhraya menerusi laluan bertingkat bertentangan, yang turut menempatkan salah satu lokasi sekatan jalan raya (SJR). Malahan terdapat juga SJR yang ditempatkan untuk melakukan pemeriksaan kenderaan yang datang dari arah Kuala Lumpur.

Jika anda hendak masuk/keluar ke/dari ibu negeri Negeri Sembilan yang sedang dilaksanakan PKPD, pastikan anda mempunyai kelulusan yang diperlukan sebelum berbuat demikian. Sila terus patuhi prosedur operasi standard (SOP) yang dikeluarkan oleh Majlis Keselamatan Negara (MKN).

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required