BMW R nineT 2021 tiba di M’sia – harga dari RM87k

BMW R nineT 2021 tiba di M’sia – harga dari RM87k

Barisan model BMW R nineT 2021 kini sudah tiba di Malaysia dengan harga yang ditetapkan pada RM96,500 untuk R nineT, RM82,500 untuk R nineT Pure dan RM86,500 untuk R nineT Scrambler. Semua harga ini tidak termasuk insurans.

Model ini menggunakan enjin boxer 1,170 cc yang mampu menghasilkan kuasa 109 hp pada 7,250 rpm dan 116 Nm tork pada 6,000 rpm, dan dipadankan bersama transmisi enam kelajuan untuk menghantar kuasa kepada roda belakang menggunakan sistem syaf.

Pada bahagian elektronik, motosikal ini dilengkapi dengan dua mod tunggangan iaitu Road dan Rain, Automatic Stability Control (ASC) dan ABS Pro dengan Dynamic Brake Control (juga dipanggil sebagai Cornering ABS). Suspensi menggunakan fork USD 46 mm di hadapan dan monoshock dengan pelarasan pra beban di belakang.

Bagi model tahun 2021 ini, antara peningkatan yang dibuat adalah panel instrumen, yang kini mempunyai paparan baru. Semua lampu pada model ini menggunakan unit LED dan soket pengecas USB datang secara standard.

Bagi versi R nineT, selain warna Black Storm Metallic, pelanggan juga diberi pilihan warna Option 719 Black dan Option 719 Aluminium dengan bayaran tambahan, sementara R nineT Pure didatangkan dalam pilihan warna Teal Blue Metallic dan Mineral Grey Metallic manakala R nineT Scrambler hanya dalam satu warna iaitu Kalamata Metallic Matte.

GALERI: BMW R nineT 2021

GALERI: BMW R nineT Pure 2021

GALERI: BMW R nineT 2021

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required