12 orang dikompaun kerana rentas negeri dari KL ke Genting Highland dalam sekatan jalan raya polis

12 orang dikompaun kerana rentas negeri dari KL ke Genting Highland dalam sekatan jalan raya polis

Ya, selepas Selangor dan Lembah Kelang beralih dari Fasa 1 ke Fasa 2 Pelan Pemulihan Negara (PPN) bermula minggu lalu, penduduk di negeri berkenaan sudah boleh merentas ke Kuala Lumpur dan Putrajaya dengan syarat sudah cukup dua dos vaksin. Namun anda perlu ingat, Genting Highland sudah pun berada di Pahang dan bukan lagi Selangor atau Kuala Lumpur ya.

Oleh kerana ingkar dengan arahan berkenaan, 12 orang dari Kuala Lumpur telah pun dikompaun pada 15 September lalu setelah cuba merentas negeri untuk ke Genting Highland. Menurut kenyataan yang dikeluarkan oleh Polis Daerah Bentong, kesemua individu berumur antara 20 hingga 58 tahun itu ditahan di sekatan jalan raya yang dibuat di KM17 Checkpoint Kee Sang di Genting Higland

Menurut Ketua Polis Bentong Superintendan Zaiham Mohd. Kahar, kompaun telah dikeluarkan di bawah Peraturan 17 (1) Akta Peraturan-Peraturan Pencegahan dan Pengawalan Penyakit Berjangkit (PPPDPPB) 2021 yang jika sabit kesalahan boleh dikenakan kompaun sebanyak RM5,000.

Jadi beringatlah, kita belum lagi menang menentang Covid-19. Peluang yang diberikan untuk mengurangkan tekanan dalam pandemik ini perlu kita lakukan dengan seimbang – jaga SOP dan jangan sampai dikurung lagi.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 
 

Add a comment

required

required