Mitsubishi Triton catat jualan tertinggi dan bersejarah di Malaysia – 1,521 unit terjual sepanjang September

Mitsubishi Triton catat jualan tertinggi dan bersejarah di Malaysia – 1,521 unit terjual sepanjang September

Mitsubishi Motors Malaysia (MMM) telah mengumumkan bahawa mereka telah menjual sebanyak 1,521 unit trak pikap Triton sepanjang bulan September 2021. Angka tersebut mewakili 34% dalam bahagian pasaran keseluruhan trak pikap di Malaysia, tertinggi dalam kelasnya.

Jualan bagi Triton untuk separa pertama tahun kewangan MMM (April hingga September 2021) meningkat sebanyak 5.1% berbanding tempoh sama tahun lalu. Syarikat tersebut kini turut mencatatkan jualan keseluruhan berjumlah 6,907 unit, meningkatkan pegangan pasaran kepada 3.9% (naik dari 1.7% dalam tempoh sama tahun lalu). Mitsubishi juga masih kekal dalam senarai tiga teratas jenama bukan nasional di Malaysia

Sementara itu, Mitsubishi Xpander pula merupakan MPV bukan nasional paling laris di Malaysia, dengan tempahan menghampiri 13,000 unit sejak dilancarkan pada November 2020. Sehingga kini, sebanyak 5,756 unit Xpander telah berjaya dihantar kepada pelanggan.

“Selepas beberapa bulan berada dalam situasi pasaran yang mencabar kerana pendemik Covid-19 dan sekatan pergerakan, pasukan di Mitsubishi Motors bekerja keras dengan usaha terbaik bagi menambahbaik produksi, masa penghantaran, dan memulihkan tempahan yang tertangguh bagi Xpander dan Triton,” kata CEO MMM Tomoyuki Shinnishi.

Mitsubishi Triton catat jualan tertinggi dan bersejarah di Malaysia – 1,521 unit terjual sepanjang September

“Kami turut berterima kasih kepada para pelanggan yang telah menunjukkan sokongan kepada kami dan bersabar dengan kami. Dengan negara kini sedang menuju ke era endemik dan dengan jaringan pembekalan automotif serta bilik pameran yang sudah beroperasi semula, kami yakin untuk angka jualan yang optimistik pada separa kedua tahun kewangan kami,” tambahnya.

“Sebagai tambahan, kami akan terus mempertingkatkan dan memperkenalkan servis-servis digital baharu. Tidak lama lagi kami akan mengumumkan Servis Penghantaran ke Rumah bagi pelanggan yang telah membeli Mitsubishi bagi membolehkan kereta baharu mereka dihantar terus ke depan pintu.

“Ini adalah untuk memudahkan pelanggan yang menggunakan kaedah pembelian atas talian. Kami turut bekerja sama secara rapat dengan pengedar kami bagi memastikan SOP penuh dijalankan dan hanya staf yang menerima vaksinasi penuh dibenarkan utnuk bertugas dan melayan para pelanggan,” kata Shinnishi lagi.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 
 

Add a comment

required

required