Benelli TRK 800 ditunjuk dalam teaser – pengenalan rasmi 23 November waktu pameran EICMA 2021

Benelli TRK 800 ditunjuk dalam teaser – pengenalan rasmi 23 November waktu pameran EICMA 2021

Rasanya di negara kita juga ramai yang kenal dengan motosikal adventure Benelli TRK kerana dua versi pernah dilancarkan, iaitu TRK 502 dan TRK 251, dengan harga masing-masing sekitar RM30k dan RM14k. Tidak lama lagi, Benelli akan menunjukkan TRK 800 pula kepada dunia.

Satu video teaser untuk TRK 800 telah disiarkan melalui media sosial, dan pengenalan rasminya cuma akan dibuat pada 23 November waktu pameran EICMA di Milan. Apa yang boleh dilihat melalui teaser ini kebanyakannya adalah proses awal rekaannya serta bentuk kasar dalam bentuk digital.

Apa yang boleh dikatakan, Benelli bakal masuk dalam segmen sengit dengan rekaan yang lebih ke arah moden, dan bukannya serba ringkas seperti Tenere 700 dan Tuareg 660. TRK 800 dilihat mempunyai garis-garis badan yang rumit dan pelbagai perincian rekaan.

Motosikal di dalam teaser ini juga kelihatan berbeza berbanding satu lagi lukisan paten model touring kelas pertengahan yang didaftar oleh Benelli di China baru-baru ini. Bahagian belakang mungkin mempunyai persamaan, tetapi bahagian hadapannya memang jelas berbeza.

Kita masih perlu menunggu kemunculan rasmi untuk mengetahui perincian teknikal motosikal ini, tetapi jika Benelli menggunakan enjin yang mereka sedia ada, mungkin mereka memilih enjin dua silinder selari 754 cc daripada Leoncino 800, dengan kuasa sekitar 80 PS dan 67 Nm tork.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required