Haval Jolion Hybrid buat kemunculan global pertama di Thailand – kuasa 190 hp dan 375 Nm, dari RM100k?

Haval Jolion Hybrid buat kemunculan global pertama di Thailand – kuasa 190 hp dan 375 Nm, dari RM100k?

Selepas Haval Jolion diumum akan dijual di Thailand, ia kini didedahkan secara rasmi di negara itu. SUV segmen B tersebut ditunjukkan dalam versi hibrid, di Rayong, sekaligus menandakan kemunculan pertamanya secara global.

Jolion Hybrid dikuasakan oleh enjin empat silinder 1.5 liter turbo, bersama padanan motor elektrik dan transmisi klac berkembar tujuh kelajuan. Jika dibandingkan dengan H6 Hybrid yang lebih besar, kuasa Jolion Hybrid ini sedikit rendah, dengan jumlah keseluruhan 190 hp dan 375 Nm tork.

Seperti yang bleh dilihat melalui imej daripada Headlight Magazine ini, muka hadapan Jolion Hybrid telah diubah sepenuhnya berbanding Jolion biasa. Lampu utama LED dan DRL menegak padanya kini disepadukan dalam satu unit, dan menampilkan jalur LED di dalamnya untuk penunjuk arah.

Gril “Star Matrix” padanya juga adalah lebih lebar, dan bersambung kepada lampu utama, mengingatkan kembali kepada rekaan Concept H yang dipertonton tahun lepas. Bahagian badan lain termasuk lampu belakang tidak diubah, dan begitu juga dengan papan pemuka di dalam, yang dilengkapi panel instrumen digital tujuh inci, skrin infotainmen sesentuh 10.25 inci dan konsol tengah yang tinggi.

Bagi aspek keselamatan, Jolion Hybrid datang dengan enam beg udara, Stability Control dan pelbagai lagi sistem bantuan pemandu lain seperti Autonomous Emergency Braking, Adaptive Cruise Control dengan Stop and Go, Lane Centring Assist, Blind Spot Monitoring, Rear Collision Warning, Rear Cross Traffic Alert and Braking serta Park Assist.

Perincian penuh dan harga hanya akan didedahkan hujung bulan ini, tetapi ia sudah diberitahu akan ditawarkan dalam varian HEV Pro dan HEV Ultra, dengan harga jangkaan antara 800,000 baht (RM100,400) dan 1,000,000 baht (RM125,500).

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required