Audi A4 2.0 TFSI quattro 2022 di Malaysia – RM359k

Audi A4 2.0 TFSI quattro 2022 di Malaysia – RM359k

Audi A4 facelift 2022 telah pun diperkenalkan di negara ini pada Jun tahun lalu. Ia hadir dengan pilihan tunggal advanced 2.0 TFSI quattro, dan kini telah pun dipertontonkan di Audi Setia Alam oleh Rimau International.

Ia dijual pada harga atas jalan tanpa insuran RM358,900, bersama insentif potongan cukai jualan (yang dilanjutkan sehingga 30 Jun 2022). Seperti model-model Audi lain, ia juga diberikan sekali dengan waranti selama lima tahun, tanpa had perbatuan.

Bagi aspek prestasinya, ia dijanakan oleh dijana oleh enjin 2.0 liter empat silinder turbo berkuasa 249 PS (245 hp) bermula 5,000 rpm hingga 6,000 rpm dan tork maksima 370 Nm bermula 1,600 hingga 4,500 rpm. Ia digandingkan dengan kotak gear klac berkembar automatik tujuh-kelajuan. Dengan lencana “quattro”, sudah tentu kuasa dialirkan ke kesemua roda, yang membolehkannya dipecut dari 0-100 km/j dalam 5.8 saat. Penggunaan bahan apinya sekitar 7.1 liter bagi setiap 100 km.

Spesifikasi utamanya termasuk lampu utama dan lampu belakang LED, dengan indikator membelok dinamik. Cermin sisi dengan fungsi auto-kelam dan pemanas juga diberikan secara standard, serta turut menerima rim aloi Dynamic Style 10-jejari 18-inci kemasan Graphite Grey bersama tayar 245/40R18. Pakej advanced trim line juga diberikan secara standard yang terdiri dari kemasan perak pada gril, perumah lampu kabus dan bampar belakang.

Untuk bahagian kabinnya, kemasan Silver Aluminium Ellipse, elemen kemasan leatherette, sistem pendingin hawa kawalan iklim tiga-zon, pelindung matahari manual pada cermin pintu belakang, roda stereng tiga-jejari balutan kulit dan juga sistem lampu ambien.

Bagi sistem infotainmen pula, model ini diberikan sistem MMI Navigation plus Audi dengan asas MMI touch pada Modular Infotainment System 3 (MIB 3), yang tidak lagi menampilkan roda klik/pad sesentuh pada konsol tengah.

Manakala bagi ciri keselamatan, ia dilengkapi dengan enam beg udara, cagak tempat duduk kanak-kanak Isofix pada kiri dan kanan tempat duduk belakang serta pada tempat duduk penumpang hadapan, hold assist, parking aid Plus bersama kamera 360-darjah, serta sistem cruise control bersama pengehad kelajuan.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required