Modenas Karisma 125S dilancarkan di M’sia – RM5,397

Modenas Karisma 125S dilancarkan di M’sia – RM5,397

Modenas hari ini telah melancarkan skuter Karisma 125S baru untuk pasaran Malaysia, dengan harga pasaran RM5,397 tidak termasuk insurans dan cukai jalan. Jaminan yang diberikan adalah selama dua tahun atau 20,000 km.

Walaupun masih menggunakan nama Karisma, model baru ini tidak mempunyai sebarang persamaan dengan Karisma yang dilancarkan pada tahun 2016, kerana ia menggunakan asas yang berlainan.

Karisma 125S dipacu oleh enjin satu silinder 124.8 cc dengan sistem suntikan bahan api dan mampu menghasilkan kuasa 9.4 hp pada 7,500 rpm dan 10 Nm tork pada 6,000 rpm. Transmisi adalah jenis automatik tali sawat V.

Ditawarkan dalam tiga warna iaitu biru, merah dan emas, bahagian luar Karisma 125S ini juga mendapat lampu hadapan dan belakang LED, lampu kecemasan serta rim 14 inci yang dibalut tayar 80/90 di hadapan dan 90/90 di belakang.

Suspensi menggunakan padanan fork teleskopik dan satu penyerap hentak di belakang, sementara brek pula menggunakan unit cakera di hadapan dan dram di belakang (tiada ABS). Tangki bahan api berkapasiti 5.1 liter.

Kelengkapan lain yang disediakan pada skuter ini adalah termasuk ruang simpanan bawah tempat duduk 14 liter, soket pengecas USB di bawah bahagian pemegang, suis pembuka tempat duduk, meter kombinasi analog dan digital, serta penghidup enjin elektrik dan tendang.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required