Mitsubishi Mirage Ralliart 2022 diperkenalkan di Thailand – ada overfender bersama mud flap merah

Mitsubishi Mirage Ralliart 2022 diperkenalkan di Thailand – ada <em>overfender</em> bersama <em>mud flap</em> merah

Selain dari Triton Ralliart, Mitsubishi turut memperkenalkan Mirage Ralliart pada pasaran Thailand dan bakal didedahkan kepada orang awam di Bangkok International Motor Show yang bermula esok. Walaupun ia diberikan nama ‘Mirage Ralliart’, model ini bukanlah seperti hot-hatch kompak seperti Colt Ralliart Turbo generasi sebelum ini, sebaliknya hanya model edisi khas yang diberikan imej yang lebih sporty.

Model ini diasaskan dari Mirage generasi sedia ada dalam versi facelift terkini yang diperkenalkan di Thailand pada November 2019. Seperti juga Triton Ralliart, Mirage Ralliart ini menerima pelekat badan sisi Ralliart dengan grafik merah-putih-hitam.

Ia turut diberikan overfender dalam kemasan karbon untuk kesemua ruang roda, mungkin mengambil inspirasi dari jentera rali Mirage AP4 yang dibangunkan oleh Ralliart New Zealand. Dan tidak ketinggalan, mud flap berwarna merah dengan logo Ralliart seperti yang gemar digunakan pada Proton Wira satu ketika dahulu, turut diletakkan pada bahagian belakang setiap ruang roda Mirage ini, sebagai memperingati jentera-jentera rali bersejarah Mitsubishi.

Mitsubishi Mirage Ralliart 2022 diperkenalkan di Thailand – ada <em>overfender</em> bersama <em>mud flap</em> merah

Tiada rim istimewa diberikan pada Mirage Ralliart ini, dan ia masih diberikan set rim yang sama seperti Mirage standard, tetapi ia diberi kemasan berwarna hitam berkilat. Hanya dua warna badan ditawarkan iaitu White Diamond serta Red Metallic, dan kedua-dua pilihan warna ini turut diberikan kemasan hitam pada bumbung, gril hadapan, penutup cermin sisi dan spoiler belakang.

Imej untuk bahagian kabin Mirage Ralliart ini masih belum didedahkan. Namun menurut Mitsubishi, model edisi khas ini diberikan set karpet kaki dengan logo Ralliart, serta tempat duduk yang diberikan balutan dua tona merah-hitam istimewa yang berbeza dari Mirage standard.

Mitsubishi Mirage Ralliart 2022 diperkenalkan di Thailand – ada <em>overfender</em> bersama <em>mud flap</em> merah

Seperti yang diberitahu tadi, tiada sebarang peningkatan prestasi diberikan pada Mirage Ralliart ini. Secara standard, Mitsubishi Ralliart dijana oleh enjin 1.2 liter tiga silinder NA berkuasa 78 hp dan tork maksima 100 Nm. Tak dapat dipastikan sama ada ia hanya akan diberikan kotak gear CVT automatik atau turut ditawarkan dalam versi transmisi manual lima-kelajuan.

Selepas model Mirage facelift ini membuat kemunculan global lebih dua tahun, tiada sebarang petanda bahawa ia turut akan di bawa ke Malaysia. Namun apa pendapat anda, adakah patut Mirage diperkenalkan semula oleh Mitsubishi Motors Malaysia ke pasaran tempatan?

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 

Comments

  • asyraaf on Apr 16, 2022 at 10:58 am

    adakah model ini akan masuk pasaran malaysia sebab bentuk dah macam myvi rasanya ramai juga yang akan tunggu kereta ni masuk malaysia,antaranya saya. anggaran harga kereta ni berapa untuk enjin 1.2 liter.

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  • Please Mitsubishi make some sedan/hatchback 1.5turbo mt mivec.
    Im waiting it will be release in malaysia

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
 

Add a comment

required

required