SIC sambung kontrak penganjuran MotoGP sehingga 2024, Petronas sebagai penaja utama ganti Shell

SIC sambung kontrak penganjuran MotoGP sehingga 2024, Petronas sebagai penaja utama ganti Shell

Sepang International Circuit (SIC) telah mengumumkan bahawa perjanjian mereka dengan Dorna Sports berkenaan penganjuran MotoGP di Litar Sepang disambung sehingga tahun 2024. Turut disambut adalah penaja utama baru, iaitu Petronas yang akan menggantikan Shell.

Dengan ini, bermula pada tahun 2022, sehingga tahun 2024, perlumbaan MotoGP di Litar Sepang akan dinamakan secara rasminya sebagai “Petronas Grand Prix of Malaysia”. Dalam siaran akhbar yang dikeluarkan juga, kedua-dua pihak dikatakan sudah berbincang untuk menyambungnya lagi sehingga 2026.

Disebabkan oleh pandemik, perlumbaan MotoGP pada tahun 2020 dan 2021 di Litar Sepang tidak dapat dianjurkan, tetapi CEO SIC, Azhan Shafriman Hanif berkata, tahun ini ia akan diadakan dengan tema #WelcomeHone, serta “kebangkitan semula sukan permotoran antarabangsa dengan penawaran yang lebih unik untuk peminat.”

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required