Touch n’ Go eWallet ‘hilang’ dari Apple App Store

Touch n’ Go eWallet ‘hilang’ dari Apple App Store

Adakah anda pengguna iPhone? Jika ya, ini ada makluman untuk anda. Buat masa ini aplikasi Touch n’ Go eWallet tidak boleh dimuat turun menerusi Apple App Store. Di mana netizen mendapati aplikasi tersebut ‘hilang’ daripada platform Apple sewaktu cuti Hari Raya baru-baru ini.

Sejak pelancaran kad Enhanced baharu, ramai pengguna iOS cuba untuk memuat turun aplikasi ini, tetapi ia tidak dapat dikesan. Namun bagi mereka yang sudah pun install aplikasi ini, ia masih boleh diguna – termasuk semua ciri keseluruhannya. Justeru, jangan sesekali membuang (delete) aplikasi terbabit. Jika ia dibuang, anda tidak dapat memuat turunnya lagi.

Spekulasi menyatakan penyingkiran aplikasi terbabit termasuk menggunakan teknologi Near-Field Communication (NFC) untuk tambah nilai kad Enhanced dan GoPinjam. Walau bagaimana pun, tidak semua iPhone memiliki ciri NFC, hanya model siri iPhone 7 dan ke atas sahaja. Jadi mungkin ini salah satu sebab mengapa aplikasi Touch n’ Go eWallet ‘mungkin direhatkan seketika’ di Apple App Store hingga ia ditambah baik. Sekadar spekulasi.

Manakala untuk GoPinjam, kemungkian ia tiada dalam platform terbabit kerana Apple tidak membenarkan sebarang aplikasi permohonan pembiayaan kewangan tanpa menerusi bank. Buat masa ini, kami masih belum mendapat sebarang maklumbalas daripada TnG sendiri.

Apa pun, kami akan terus memantau situasi ini dan akan memaklumkan sebarang perkembangan termasuk kenyataan rasmi dari TnG. Buat masa ini, bagi pengguna iPhone, jangan delete aplikasi berkenaan. Untuk pengguna Android, anda tidak terjejas dan boleh terus menggunakan aplikasi ini seperti biasa.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required