Honda HR-V 2022 ditampilkan di beberapa bilik pameran di KL dan Selangor hujung minggu ini

Honda HR-V 2022 ditampilkan di beberapa bilik pameran di KL dan Selangor hujung minggu ini

Menjelang pelancarannya tidak lama lagi, Honda HR-V 2022 bakal ditampilkan di beberapa bilik pameran terpilih di sekitar KL dan Selangor pada hujung minggu ini. Sebanyak lima wakil pengedar bakal mengendalikan sesi pra-tonton HR-V generasi ketiga ini untuk pelanggan meraka iaitu pada 18-19 Jun ini.

Walau bagaimana pun, difahamkan, beberapa varian yang bakal dipamerkan ini ialah unit pra-produksi, yang akan dipasang di kilang Honda di Melaka. Bagi pelanggan yang berminat untuk menyertai sesi pra-tonton ini, dinasihatkan agar menghubungi wakil pengedar yang terpilih (nombor telefonnya turut disertakan di bawah) untuk temujanji dan menempah slot kehadiran bagi mengelakkan kesesakan.

Tapi jangan terkejut, sekiranya anda dikehendaki menyerahkan telefon bimbit atau sebarang peranti perakam imej sebaik tiba di bilik pameran terbabit. Tiada sesi fotografi atau videografi dibenarkan. Ini perkara biasa kalau melibatkan pra-tonton untuk pihak media, sama konsep turut dilaksanakan bagi orang ramai yang berpeluang menyertai sesi sedemikian. Dan, disebabkan model yang dipamerkan ini melibatkan unit pra-produksi, maka ada beberapa ciri yang masih belum dimuktamadkan.

Honda HR-V 2022 ditampilkan di beberapa bilik pameran di KL dan Selangor hujung minggu ini

Senarai pengedar yang mengambil bahagian – klik untuk besarkan

Pada Khamis lalu, Honda Malaysia telah mengumumkan tempahan HR-V baharu ini mula dibuka. Dalam kenyataan yang dikeluarkan oleh Honda Malaysia, HR-V pasaran Malaysia sah akan ditawarkan dengan dua pilihan rangkaian kuasa iaitu petrol sepenuhnya dan hibrid e:HEV – sama seperti City dan City Hatchback, versi hibrid elektrik tersebut menampilkan teknologi intelligent-Multi Mode Drive (i-MMD) dan tampil dengan penggayaan paling sporty iaitu RS.

Tapi, versi bukan-hibrid petrol juga akan ditawarkan. Walau bagaimana pun, spesifikasi penuhnya masih belum didedahkan. Mungkin ia juga didatangkan dengan pilihan enjin 1.5L naturally-aspirated i-VTEC (121 PS/145 Nm, sama seperti City sedan dan hatchback) dan 1.5L VTEC Turbo dengan 177 PS/240 Nm.

Dijangkakan, varian yang bakal ditawarkan adalah gred S (1.5 NA), E dan V (1.5T) dan e:HEV RS. Honda Malaysia juga mengesahkan ia bakal diberikan Honda Sensing, bukaan tailgate bebas-tangan, lampu membelok LED di hadapan dan kawalan penghidup enjin. Kit lengkap hanya akan diketahui apabila ia dilancarkan kelak.

Untuk yang berada di luar KL dan Selangor, kena lihat jadual yang diberikan, bila HR-V ini bakal ditayang berhampiran tempat anda dan jangan lupa tempah slot kehadiran anda.

GALERI: Honda HR-V RS e:HEV 2022 pasaran Thailand

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required