Audi Q5 Sportsback S Line 2.0 TFSI quattro di Malaysia – kini berharga RM487,223 dengan SST

Audi Q5 Sportsback S Line 2.0 TFSI quattro di Malaysia – kini berharga RM487,223 dengan SST

Wakil pengedar baharu Audi di Malaysia iaitu PHS Automotive telah pun mengumumkan perincian barisan model-model yang dijual pada pasaran tempatan, antaranya adalah Audi Q5 Sportback S Line 2.0 TFSI quattro, selain model lain termasuk A5 Sportback, Q2, Q3, dan Q5.

Model Q5 Sportback dengan badan “SUV-coupe” ini masih berkongsi unit penggerak yang sama dengan Q5 biasa pasaran Malaysia iaitu enjin petrol 2.0 liter empat silinder turbo berkuasa 249 PS bermula 5,000 hingga 6,000 rpm dan tork maksima 1,600 rpm hingga 4,500 rpm, digandingkan dengan kotak gear klac berkembar automatik tujuh-kelajuan S Tronic, serta sistem pacuan semua roda quattro.

Model ini sebenarnya telah pun dibawa ke Malaysia pada Ogos tahun lalu. Dan kini Audi Q5 Sportback S Line 2.0 TFSI quattro ini dijual pada harga atas jalan tanpa insuran RM487,223, lengkap dengan SST efektif bermula 1 Julai 2022.

Klik untuk besarkan

Sama seperti Q5 facelift, Q5 Sportback ini juga dilihat menampilkan harga yang jauh lebih tinggi dari sebelum ini. Namun bagi model kemaskini ini, ia datang standard dengan perincian-perincian yang sebelum ini diasingkan dalam opsyen Premium Package.

Oleh itu, Q5 Sportback S Line pasaran Malaysia ini menerima kelengkapan-kelengkapan standard termasuk lampu hadapan LED dengan fungsi pembersih, rim aloi lima-jejari 20-inci bersama tayar 255/45R20, dan juga pakej kemasan-kemasan gelap untuk bahagian luaran bagi memberikan imej lebih agresif.

Pada sebelah dalam, kabin S Line ini diberikan upholsteri kulit Nappa, fungsi Comfort Key dengan akses tanpa kunci, serta lampu suasana kabin pelbagai-warna. Turut tersedia adalah tempat duduk hadapan larasan elektrik 12-hala dengan sokongan lumbar, fungsi memori pada tempat duduk pemandu, sistem pendingin hawa tiga-zon serta cermin pandang belakang auto-malap tanpa bingkai.

Audi Q5 Sportsback S Line 2.0 TFSI quattro di Malaysia – kini berharga RM487,223 dengan SST

Untuk pemandu, ia diberikan lima mod pemanduan menerusi fungsi Audi Drive Select. Ia juga diberikan sistem infotainmen yang menyokong hubungan Apple CarPlay dan Android Auto, serta diberikan sistem audio premium Bang & Olufsen 16 saluran 755 watt yang dihubungkan kepada 19-pembesar suara.

Bagi kelengkapan keselamatan pula, model ini diberikan cruise control adaptif, sistem Audi pre sense belakang dan basic, amaran keluar lorong, bantuan tukar lorong, pek kamera 360-darjah, serta sistem park assist bersama parking aid plus.

Untuk waranti, PHS Automotive menawarkan perlindungan selama lima-tahun tanpa had perbatuan, bersama bantuan tepi jalan juga selama lima-tahun, serta pakej servis percuma selama tiga-tahun.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 
 

Add a comment

required

required