VIDEO: Potong barisan di titik buta lori, terus disodok

Sudah banyak kali kita diingatkan dengan titik buta di sekeliling kenderaan berat dan kali ini tersebar satu lagi video yang menunjukkan masih ramai belum sedar. Kejadian dikatakan berlaku di Sarawak, dan melibatkan sebuah Proton Saga dengan lori simen.

Melalui tiga video yang dimuat naik oleh Fareez Aiman di Facebook ini, kita boleh melihat Saga yang berada di lorong paling kiri sewaktu berhenti di lampu isyarat cuba membelok ke simpang kanan dan memasuki laluan sama dengan lori yang berada di sebelah kanan.

Perlanggaran berlaku apabila separuh badan Saga tersebut berada di hadapan lori, dan malangnya, lori tersebut tidak terus berhenti dan menyeretnya sehingga beberapa puluh meter ke hadapan. Selepas terdapat lorong kiri yang lebih luas barulah kita dapat melihat pemandu lori simen itu memberi lampu tunjuk arah ke kiri dan memberhentikan kenderaan.

Walaupun dalam video ini mungkin kelihatan seperti tidak ada kecederaan serius, kami masih mahu mengingatkan sekali lagi kepada anda titik buta lori itu adalah benar, lagi luas berbanding kenderaan biasa dan berhati-hatilah sekiranya anda berada berhampiran kenderaan berat.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required