myTukar buka bilik pameran di Penang, Melaka, Johor – 30 cawangan pemeriksaan, jualan di seluruh negara

myTukar buka bilik pameran di Penang, Melaka, Johor – 30 cawangan pemeriksaan, jualan di seluruh negara

myTukar telah membuka tiga lagi bilik pameran baharu, masing-masing di Pulau Pinang, Melaka dan Johor. Langkah itu bertujuan untuk meningkatkan perkhidmatan fizikalnya di seluruh negara, memberi pengalaman membeli kereta yang lebih telus dan boleh dipercayai kepada lebih ramai rakyat Malaysia.

Ketiga-tiga bilik pameran baharu ini terletak di kawasan strategik untuk akses yang lebih mudah. Dibina di kawasan seluas antara 4,000 kaki persegi hingga 180,000 kaki persegi, ia boleh memuatkan sehingga 500 unit kenderaan. Dengan pertambahan bilik pameran baharu ini, kini myTukar sudah mempunyai sejumlah 30 cawangan di seluruh negara.

Pautan Google Maps:

myTukar turut menyediakan pembiayaan dan perkhidmatan selepas jualan seperti penyelenggaran dan tinting. Seperti biasa, semua kenderaan tertakluk kepada pemeriksaan ketat 160 mata sebelum ia dijual. myTukar juga boleh menghantar kereta yang baru dibeli ke depan pintu pelanggannya untuk pengalaman membeli kereta menerusinya.

CEO myTukar Derrick Eng berkata, “Langkah strategik ini disasarkan untuk melonjakkan lagi pertumbuhan myTukar ke tahap yang lebih tinggi. Bilik pameran baharu ini meliputi lokasi serantau yang belum diterokai dan meluaskan tawaran dan perkhidmatan kami kepada khalayak yang lebih luas. Selaras dengan usaha penjenamaan semula kami, kami komited untuk menyediakan perkhidmatan terbaik dan cekap untuk para pelanggan.”

Baru-baru ini, myTukar telah melakukan penjenamaan semula dengan mengadaptasikan warna jingga sebagai identiti korporat (CI) baharu bagi melambangkan pengukuhan jenama serta kebolehannya sebagai sebahagian dari jaringan serantau Carro.

Syarikat penjualan kereta terpakai yang berpusat di Singapura, Carro, sebelum ini melaporkan tahun kewangan pertamanya yang menguntungkan, dengan lebih daripada SGD650 juta (RM2.1 bilion). Dalam proses itu, keuntungan kasar pada tahun berakhir Mac 2022 juga meningkat dua kali ganda.

Dengan pertumbuhan 2.5 kali ganda dan mencatatkan keuntungan kasar, pengasas bersama dan Ketua Pegawai Eksekutif Carro, Aaron Tan, berkata syarikat itu berada di landasan untuk peningkatan 10% dalam margin keuntungan kasar menjelang akhir tahun kewangan semasa. Tahun lepas, Carro memperoleh lebih USD100 juta (RM456 juta) dalam pembiayaan daripada pelabur, termasuk pelabur dari Singapura iaitu Temasek Holdings dan Permodalan Nasional Berhad (PNB) di Malaysia.

Baru-baru ini, Carro turut mengaut keuntungan sebanyak USD360 juta (RM1.64 bilion) dalam pembiayaan Siri C, dengan Sime Darby selaku antara pelabur. Dengan kehadiran di Singapura, Malaysia (melalui myTukar), Thailand dan Indonesia, syarikat itu sedang mencari jalan untuk meluaskan rangkaiannya ke Taiwan dan Jepun pada tahun ini.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required