Audi Q5 S Line 2.0 TFSI quattro FL 2022 di Malaysia – 249 PS/370 Nm, RM486k, pesaing Merc GLC, BMW X3

Audi Q5 S Line 2.0 TFSI quattro FL 2022 di Malaysia – 249 PS/370 Nm, RM486k, pesaing Merc GLC, BMW X3

Seperti yang dimaklumkan, pada Julai lalu, pengedar baharu bagi jenama Audi di Malaysia, PHS Automotive Malaysia (PHSAM) telah pun memperkenalkan model Q5 facelift yang ditawarkan pada harga atas jalan RM486,223 tanpa insurans dengan penawaran model tunggal S Line 2.0 TFSI quattro.

SUV ini diberikan enjin 2.0 liter pengecas turbo empat-silinder sebaris yang mampu menghasilkan kuasa hingga 249 PS dari 5,000 hingga 6,000 rpm dan tork 370 Nm dari 1,600 hingga 4,500 rpm. Transmisinya menerusi kotak gear automatik dwi-klac S tronic tujuh-kelajuan, dan pacuannya disalurkan ke semua roda.

Seperti varian yang diberi dengan kemasan luaran S Line, ia diberiken roda aloi jejari-lima-berkembar 19-inci dengan balutan tayar 235/55R19 untuk hadapan dan belakang. Model yang terpapar dalam foto ini turut dipadankan dengan pakej penggayaan ala metal berkilat untuk bahagian luarannya.

Untuk bahagian kabinnya pula, ia diberikan tempat duduk upholstery dengan balutan kulit Nappa, dan juga pakej pencahayaan ambien. Selain itu, ia juga diberikan ketersambungan Apple CarPlay dan Android Auto, dan pemandu boleh melihat paparan informasi menerusi Audi Virtual Cockpit Plus.

Bukan itu sahaja, ia turut didatangkan dengan pemilihan pemanduan Audi yang menawarkan lima mod, MMI navigation plus dengan MMI touch interface. Walau bagaimana pun, untuk varian ini, kini ia tidak lagi diberikan sistem Bang & Olufsen. Selain itu, ciri lain yang ditampilkan termasuklah tempat duduk hadapan larasan elektronik dengan 12-cara bersama fungsi memori dan sokongan lumbar dan kawalan suhu tiga-zon.

Untuk aspek keselamatan pada Q5 S Line 2.0 TFSI quattro, ia diberikan pra deria belakang Audi, dan asas pra deria, kawalan kelajuan adaptif, amaran ketibaan lorong, bantuan tukar lorong, bantuan parkir dengan kamera pandangan belakang.

Audi Q5 S Line 2.0 TFSI quattro 2022 didatangkan dengan waranti lima-tahun dan perbatuan tanpa had serta tiga-tahun penyelenggaran percuma, bersama lima-tahun bantuan tepi jalan. Sembilan warna luaran ditawarkan untuk Q5 di Malaysia iaitu Mythos Black, Navarra Blue, Ultra Blue, Glacier White, Ibis White, Floret Silver, District Green, Daytona Grey dan Chonos Grey.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required