EPMB jalin kerjasama dengan Saean Group untuk bangunkan dan pasang EV mampu milik kecil di M’sia

EPMB jalin kerjasama dengan Saean Group untuk bangunkan dan pasang EV mampu milik kecil di M’sia

EP Manufacturing Berhad (EPMB) dalam satu kenyataan memberitahu bahawa syarikat telah menandatangani perjanjian persefahaman dengan Saean Group dari California, untuk pembangunan bersama serta pengeluaran kenderaan elektrik empat tayar.

Kerjasama ini juga bakal menyaksikan EPMB masuk ke dalam dunia kenderaan elektrik dengan sasaran mengeluarkan model segmen A lima pintu, empat tempat duduk, serta menghala kepada pengeluaran kenderaan elektrik kegunaan berat untuk sektor pembinaan.

Dalam perjanjian tersebut, Saean akan menyediakan pengetahuan teknikal serta rekaan untuk EV yang akan dibangunkan, sementara EPMB pula akan memberikan sokongan melalui sumber serta informasi pasaran untuk projek EV tersebut, serta “berusaha keras untuk pengeluaran, pembekalan serta jualan.”

Saean adalah sebuah syarikat yang ditubuhkan pada tahun 2013, dan selain kereta EV segmen A lima pintu, empat tempat duduk yang dinyatakan tadi, juga memiliki lebih daripada 120 paten yang berkaitan dengan EV melalui pusat R&D mereka di Korea Selatan.

Dalam barisan kenderaan elektrik yang ditawarkan oleh Saean, paling hampir sebagai EV kompak adalah Wid-U, seperti yang ditunjuk dalam gambar. Walaubagaimanapun, ia cuma boleh menempatkan dua orang dan hanya mempunyai dua pintu. Model ini dipacu oleh motor elektrik 40 Nm, dengan bateri 15 kWh dan boleh mencapai kelajuan maksimum 80 km/j.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required