Kali ini giliran siri nombor pendaftaran terkini dari Sabah dan Pulau Pinang bakal dibuka untuk bidaan menerusi platform dalam talian, JPJ eBid.

Menurut Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ), bidaan bagi siri nombor pendaftaran terkini Pulau Pinang, PQR, bakal dibuka bidaan mulai 11 Januari 2023. Tempoh bidaannya berlangsung selama lima hari dan akan ditutup pada 15 Januari, tepat jam 10 malam. Seperti biasa, keputusannya akan keluar pada keesokan harinya, 16 Januari 2023. Keseluruhan proses kini secara dalam talian, dan pembida akan menerima berita baik (atau buruk) menerusi e-mel.

Manakala bagi siri nombor pendaftaran terkini dari Sabah pula, SYX, bidaannya bakal dibuka bermula 12 Januari 2023 dan akan berakhir jam 10 malam pada 16 Januari. Keputusannya akan dikeluarkan sehari selepas bidaan ditutup iaitu pada 17 Januari 2023.

Sekarang ni lebih mudah mendapatkan siri plat nombor yang diingini tanpa menggunakan khidmat pihak ketiga (termasuk runner), malah boleh menjimatkan kos serta masa. Anda boleh rujuk artikel kami sebelum ini berkenaan dengan JPJ eBid termasuk cara-cara yang diperlukan untuk membida nombor pendaftaran yang diingini.