Mercedes-Benz V-Class, EQV, Vito, eVito facelift 2024 diperkenal – lebih bergaya, kelengkapan dipertingkat

Mercedes-Benz V-Class, EQV, Vito, eVito facelift 2024 diperkenal – lebih bergaya, kelengkapan dipertingkat

Mercedes-Benz telah memperbaharui keseluruhan barisan van mereka, yang termasuk untuk penumpang dan juga komersial, dengan ia boleh didapati bersama enjin pembakaran dalaman biasa ataupun elektrik penuh. Untuk membawa penumpang, terdapat EQV, V-Class dan V-Class Marco Polo facelift, sementara untuk membawa barangan, disediakan Vito dan eVito LCV.

Semuanya menggunakan asas daripada W447 generasi ketiga yang kali terakhir diberikan pembaharuan pada tahun 2019, dan antara rekaan baru untuk model facelift adalah pada bampar, gril serta kemasan akhir (jenis serta rekaannya bergantung kepada varian).

Mercedes-Benz turut menyatakan bahawa gril hadapan EQV, V-Class dan V-Class Marco Polo boleh mempunyai lampu LED bergantung kepada kelengkapan yang dipilih. Selain daripada itu, V-Class Exclusive juga mendapat bintang Mercedes yang tegak atas bonet buat pertama kalinya. Lampu utama Adaptive Multibeam LED diberikan secara standard atau pilihan, sementara lampu belakang dijadikan lebih gelap.

Kemasan jalur krom di bahagian belakang juga adalah baru, datang dengan tulisan Mercedes-Benz di atasnya untuk versi penumpang, dan pemilik boleh memilih pelbagai rekaan rim dari saiz 17 hingga 19 inci, serta lima warna badan baru.

Bahagian dalam juga turut mendapat peningkatan dengan kini menggunakan papan pemuka baru yang lebih moden. Buat pertama kalinya juga, EQV, V-Class dan V-Class Marco Polo kini datang dengan dua skrin 12.3 inci. Vito dan eVito LCV juga tidak nampak terlalu seperti van kerja apabila diberikan skrin 10.25 inci di tengah dan 5.5 inci untuk panel instrumen. Skrin ini menggunakan sistem Mercedes-Benz User Experience (MBUX) terkini versi komersial.

Pelbagai ciri lain turut ditambah pada van ini, dengan ada di antaranya disediakan sebagai pilihan tambahan. Ini termasuk pengecas tanpa wayar, sistem tanpa kunci, roda stereng dengan fungsi pemanas, lampu suasana 64 warna, pintu lungsur di bahagian kiri dan kanan (sekarang standard), pintu but bukaan kuasa serta brek parkir elektronik.

Sistem bantuan pemandu yang diberikan terus juga adalah lebih lengkap, dengan EQV, V-Class dan V-Class Marco Polo mendapat terus Attention Assist, Headlamp Assist dengan pengesan hujan, Active Distance Assist Distronic, Active Brake Assist, Blind Spot Assist, Active Lane Keeping Assist, Intelligent Speed Assist dan Park Package.

Vito dan eVito juga mendapat sistem hampir sama, tetapi Active Distance Assist Distronic dan Park Package diganti dengan kamera undur biasa. Sistem lain boleh didapati dengan bayaran tambahan, tetapi ia bergantung kepada model dan varian yang dipilih.

Mercedes-Benz tidak menyatakan sebarang maklumat berkaitan enjin dalam siaran akhbarnya, jadi kita boleh menjangka ia masih menggunakan pilihan enjin sama sebelum ini. Model enjin pembakaran dalaman datang dalam pilihan enjin 1.6 liter, 1.7 liter, 2.0 liter dan 2.2 liter diesel turbo, manakala EQV dan eVito dipacu motor elektrik berkuasa 204 PS (201 hp atau 150 kW) dan tork 362 Nm.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required