Beralih kepada tenaga bersih dengan aplikasi Gentari Go — tersedia di Apple App Store, Google Play Store!

Seperti yang mungkin anda sudah tahu, perubahan iklim adalah satu isu yang sangat menekan dunia sekarang dan penting untuk kita mengurangkan kesan karbon yang dikeluarkan. Memikirkan perkara ini, penyedia solusi tenaga bersih, Gentari telah melancarkan Gentari Go, iaitu satu aplikasi serba lengkap yang menggabungkan mobiliti mesra alam dengan solusi tenaga boleh diperbaharui, membantu anda menjalani gaya hidup mampan dan mengurangkan kesan kepada alam sekitar.

Gentari Go menggabungkan ekosistem tenaga bersih Gentari, termasuk rangkaian pengecas kenderaan elektrik meluas; hasil kerjasama denagn JomCharge dan ChargEV, dan memberikan akses kepada 70% pusat pengecas di Malaysia. Satu ciri baru dalam aplikasi ini adalah kemampuan memeriksa tahap pengecasan kenderaan anda, membantu memudahkan anda memerhati aliran tenaga semasa mengecas.

Selain daripada itu, Gentari Go juga sekarang dapat membenarkan anda mengecas kenderaan melepasi sempadan negara, sekaligus meningkatkan keyakinan serta memudahkan rancangan perjalanan jauh bersama EV anda. Ini adalah hasil kerjasama dengan pengendali pusat mengecas (CPO) serantau seperti CDG Engie, City Energy Go dan EVolt, serta pengurus pusat mengecas dengan SOC2 & Virta dengan kelulusan ISO12700.

Beralih kepada tenaga bersih dengan aplikasi Gentari Go — tersedia di Apple App Store, Google Play Store!

Untuk masa ini, anda boleh mengakses sehingga 2,000 pusat mengecas di seluruh Malaysia, Singapura dan Thailand. Tambah baik lagi, Gentari Go kini menawarkan diskaun 10% untuk sehingga 10 kali pengecasan* bagi setiap pengguna sehingga 31 Mei 2024.

Jika di rumah, anda boleh menghubungkan pengecas EV Gentari dengan sistem kuasa solar, seterusnya menghapuskan terus pengeluaran karbon dengan menggunakan kitaran tenaga bersih dari bumbung kepada kenderaan. Anda boleh mengambil langkah pertama dengan membeli pengecas EV kegunaan rumah terus dari aplikasi tersebut, pada harga RM2,600.

Beralih kepada tenaga bersih dengan aplikasi Gentari Go — tersedia di Apple App Store, Google Play Store!

Servis Gentari Go akan berkembang mengikut masa kerana ia dapat membenarkan pengendali pusat mengecas lain serta pengeluar kenderaan untuk menyatukan rangkaian mengecas mereka. Turut ditawarkan adalah servis seperti pengecasan automatik.

Jadi, apa tunggu lagi? Muat turun aplikasi Gentari Go sekarang dan nikmati diskaun 10% untuk 10 transaksi mengecas anda yang seterusnya di semua pusat mengecas Gentari di seluruh Malaysia. Ia tersedia di Apple App Store dan Google Play Store. Layari laman web rasmi Gentari Go untuk maklumat lanjut.

*Maksimum RM10 bagi setiap sesi