Kembalikan seri kereta anda sempena Hari Raya dengan servis <em>polish</em> Carro Care dari hanya RM130

Satu daripada manfaat utama untuk menggilap (polish) kenderaan adalah untuk mendapatkan penampilan terjaga dan berkilat seperti kenderaan baru. Dengan penggilap profesional, kereta anda akan kelihatan segar seperti baru keluar dari kilang. Bahkan kereta lama juga boleh nampak baru walaupun telah berusia beberapa tahun.

Jadi, jika anda tidak ada perancangan untuk mendapatkan sebuah kereta baru untuk Raya ini, mungkin menggilap kereta anda yang sedia ada merupakan cara terbaik untuk kembalikan serinya?

Carro Care kini sedang mengadakan promosi yang membolehkan anda mengembalikan kilauan kereta anda dengan cara menggilapnya dari hanya serendah RM130. Ini melibatkan potongan RM88 daripada harga biasa.

Apa yang perlu dilakukan hanyalah klik di sini dan isi borang yang disediakan. Carro Care akan menghubungi anda untuk menetapkan temujanji.

Kembalikan seri kereta anda sempena Hari Raya dengan servis <em>polish</em> Carro Care dari hanya RM130

Apa itu menggilap kereta?

Polish atau menggilap kenderaan melibatkan penggunaan bahan abrasif untuk menanggalkan lapisan halus dipermukaan cat, untuk menghilangkan kerosakan halus seperti calar, kesan air, pengoksidaan dan lain-lain di permukaan kereta anda. Ia seperti menanggalkan kulit kereta dengan menggunakan scrub, dan membuang lapisan cat lapisan lutsinar yang rosak untuk mendapatkan lapisan baru yang lebih segar. Ini dicapai melalui penggunaan putaran pad dan bahan abrasif gilap.

Kelebihan utama untuk menggilap kereta termasuklah:

  • Mengembalikan seri dan kilauan: Menggilap akan menanggalkan lapisan kusam dan teroksida di permukaan cat, dan memunculkan warna lebih segar di bawahnya. Pengembalian warna dan kilauan asal cat ini akan mempertingkat penampilan kereta anda.
  • Menanggalkan ketidaksempurnaan: Dengan memperhalus permukaan daripada kekusaman, menggilap boleh mengurangkan kesan calar, kesan air dan goresan serta membolehkan penampilan yang lebih sekata dicapai.
  • Mempertingkat perlindungan: Permukaan halus dan digilap lebih berkesan untuk menghindari air, kotoran dan bahan pencemar lain yang boleh memburukkan lagi kerosakan cat kereta anda. Selain itu, menggilap akan menyediakan cat untuk penggunaan wax atau bahan pengedap lain, yang boleh dijadikan lapisan pelindung tambahan.
  • Meningkatkan nilai jual-semula: Kenderaan yang dijaga dengan baik dan rapi tidak hanya akan tampil menarik, tetapi juga boleh meningkatkan nilai jual-semulanya, kerana ia mencerminkan penjagaan dan penyelenggaran yang teliti oleh pemilik.
  • Memanjangkan hayat cat: Menggilap dengan kerap (jika dilakukan dengan betul dan tidak secara berlebihan) boleh membantu mengekalkan kualiti dan keadaan asal cat untuk jangka masa yang lama, dan berpotensi melengahkan keperluan untuk membaik pulih cat yang lebih mahal dan susah, atau keperluan untuk mengecat semula secara keseluruhanya.

Berapa kerap boleh menggilap kereta?

Sama seperti membuat scaling gigi, anda tidak boleh melakukannya terlalu kerap! Menggilap secara berlebihan boleh menipiskan cat yang boleh membawa kepada kerosakannya. Apatah lagi, memahami jenis cat dan keadaannya juga sangat penting sebelum menggilap, memandangkan sebahagian cat baru dan khas memerlukan langkah yang berbeza. Inilah sebab mengapa anda perlu pergi kepada profesional seperti Carro Care yang mempunyai pakar dalaman seperti Yama-san untuk menilai jenis dan tahap cat kereta anda.

Bagaimana untuk menikmati tawaran Carro Care ini?

Anda hanya perlu klik di sini dan isi borang. Carro Care akan menghubungi anda untuk membuat temujanji.