Chery Malaysia beri sokongan buat atlet Malaysia ke Olimpik – Tiggo 8 Pro untuk pemenang pingat emas

Chery Malaysia beri sokongan buat atlet Malaysia ke Olimpik – Tiggo 8 Pro untuk pemenang pingat emas

Chery Malaysia dengan bangganya menyatakan sokongan penuh buat atlet tempatan yang bakal menyertai sukan berprestij Olimpik 2024 di Paris yang bakal berlangsung pada hujung Julai ini.

Atas sokongan itu, Chery Malaysia bakal menyumbang SUV tujuh-tempat duduk Tiggo 8 Pro buat pemenang pingat emas, selain model EV Omoda E5 untuk pemenang pingat perak dan Tiggo 7 Pro untuk pemenang pingat gangsa.

“Kami tahu mereka telah bekerja keras dan berlatih berjam-jam lamanya untuk menghadapi cabaran ini. Kami letakkan harapan yang tinggi bahawa Malaysia mampu meraih pingat emas yang telah lama diidamkan,” kata Leo Chen selaku Presiden Chery Auto Malaysia.

Ketua Pengarah Majlis Sukan Negara (MSN), Abdul Rashid Yaakub pula berkata, “Kami sememangnya sangat gembira dengan sokongan padu yang diberikan oleh Chery Malaysia ini untuk memberikan ganjaran buat atlet Malaysia yang memberikan aksi terbaik dalam Sukan Olimpik di Paris tidak lama lagi. Kami berharap ia juga dapat menggalakkan para atlet agar memberikan yang terbaik dan membanggakan negara.”

Chery Malaysia beri sokongan buat atlet Malaysia ke Olimpik – Tiggo 8 Pro untuk pemenang pingat emas

Majlis pengumuman kerjasama antara Chery dan MSN ini turut dihadiri oleh Datuk Stuart Ramalingam selaku CEO Liga Bola Sepak Malaysia dan Koordinator Program Road To Gold, Pengerusi Chery Automobile Co., Yin Tongyue dan Presiden Chery International, Zhang Guibing.

Tiggo 8 Pro telah pun dilancarkan di Malaysia pada Julai tahun lalu, ditawarkan hanya dalam satu varian iaitu Premium, dijual pada harga atas jalan RM159,800. Ia dijana oleh enjin 2.0 liter empat-silinder turbo dengan sistem suntikan bahan api penuh (T-GDI) menghasilkan 250 hp dan tork maksima 390 Nm.

Manakala SUV elektrik penuh segmen-B Omoda E5 pula dilancarkan pada Mac lalu, pada harga RM146,800 tanpa insurans. Ia dijanakan oleh motor elektrik pemasangan hadapan dengan kuasa 204 PS (201 hp atau 150 kW) dan tork 340 Nm, yang didakwa mampu memecut dari 0-100 km/j dalam 7.2 saat. Motor elektrik tersebut dijanakan oleh bateri lithium logam fosfat (LFP) berkapasiti 61 kWj. Ia membolehkan SUV EV ini bergerak sejauh 430 km mengikut kitaran ujian WLTP. Kelajuan maksimumnya pula mencecah 172 km/j.

Bgai Tiggo 7 Pro pula, ia bakal dilancarkan pada Jumaat ini, 21 Jun 2024 dan dijangka berharga di bawah RM130,000. Ia ditawarkan dengan enjin 1.6 liter empat-silinder turbo yang menjana kuasa sebanyak 197 hp dan 290 Nm tork. Penjana kuasa ini digandingkan bersama transmisi automatik tujuh-kelajuan klac berkembar. Bagi prestasinya, ia mencapai pecutan 0-100 km/j dalam masa 8.3 saat. Kadar penggunaan minyak pula didakwa mampu memberikan bacaan 7.0L/100 km.

GALERI: Chery Tiggo 8 Pro

GALERI: Chery Omoda E5

GALERI: Chery Tiggo 7 Pro

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required