Bajet 2017: PM umum RM29 juta untuk menaik taraf lorong motosikal di sepanjang Lebuhraya Persekutuan

2016-Fed-Highway-bike-tunnel-2

Berita baik untuk pengguna motosikal yang menggunakan lorong motosikal di Lebuhraya Persekutuan, Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak mengumumkan peruntukan sebanyak RM29 juta untuk memperbaiki dan menaiktaraf lorong tersebut menerusi Bajet 2017.

Naik taraf berkenaan adalah termasuk untuk mempertingkatkan sistem perparitan (untuk mengelakkan banjir) serta membina overhead ramp, sebagai langkah untuk memberikan perjalanan yang lebih selamat ketika melalui laluan tersebut. Walau bagaimanapun, bila projek berkenaan akan dimulakan dan dijangka siap belum lagi diumumkan.

Sebelum ini, kami telah mendedahkan bahaya disepanjang laluan motosikal Lebuhraya Persekutuan berkenaan yang dilihat sangat bahaya digunakan oleh penunggang motosikal dengan penyelenggaraan yang sangat kurang, kekurangan tanda amaran, tapak binaan dan terowong dengan pencahayaan yang sangat teruk.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 
 

Add a comment

required

required