VIDEO: Iklan pengenalan Toyota Hilux 2016

Toyota Hilux 2016 yang dijangka akan dilancarkan pada suku kedua tahun ini, sekali gus membuatnya menjadi salah satu model trak pikap yang dinanti-nantikan. Malah bagi menambahkan debaran, Toyota Malaysia telah pun menerbitkan iklan pengenalannya dan dimuat naik menerusi saluran Youtube. Ia dilakonkan oleh model dan aktor Peter Davis.

Menerusi iklan pengenalan berdurasi 60 saat ini, Davis bercerita mengenai kuasa, keselesaan dan gaya yang ditampilkan oleh Hilux 2016 ini. Malah turut mewar-warkan mengenai penganjuran Hilux Beyond Excitement, di Selangor pada 6 hingga 8 Mei ini.

Menurut Toyota, menerusi penganjuran acara tersebut, para pengunjung berpeluang menyaksikan kehebatan Hilux beraksi “menakluki segala cabaran”, dan 10 pemenang bertuah juga bakal terpilih untuk bersama Davis menaiki trak pikap ini dalam acara tersebut. Ia terbuka untuk “siapa yang cepat, dia yang akan dapat”, atau anda boleh mendaftarkan diri secepat mungkin untuk mendapat peluang keemasan ini.

Hilux 2016 ini juga telah pun mula menerima tempahan. Bagi satu-satunya varian single cab iaitu 2.4 4×4 manual, ia ditawarkan pada harga RM89,900. Manakala bagi varian double cab iaitu bermula 2.4 4×2 manual, berharga RN91,900, diikuti dengan 2.4 Standard 4×4 manual pada RM99,900.

Untuk varian 2.4G 4×4 manual pula berharga RM109,900, manakala 2.4G 4×4 automatik pula RM121,900. Bagi varian spesifikasi tertinggi iaitu 2.8G 4×4 automatik pula ditawarkan pada harga RM133,900. Semua harga yang diumumkan yang diumumkan adalah harga atas jalan dengan insurans.

Bagi Hilux versi Malaysia, ia menampilkan dua pilihan enjin dari keluarga GD turbodiesel iaitu berkapasiti 2.4 liter dan 2.8 liter. Ia juga dipadankan dengan kotak gear baharu manual enam-kelajuan dan automatik.

Kesemua varian dilengkapi dengan lampu utama halogen multi-reflektor dan lampu nyalaan siang (DRL) jenis mentol. Kesemua varian (kecuali single cab) turut didatangkan dengan lampu kabus hadapan dan bedliner.

Bagi bahagian kabinnya pula, ia turut dilengkapi dengan meter Optitron, paparan pelbagai-maklumat, kemasukan pintar dan sistem penghidup enjin bagi semua varian kecuali single cab. Namun tambahan elemen bagi 2.8G AT 4×4 iaitu kawalan iluminasi pada bahagian meter dan paparan berwarna TFT 4.2-inci.

Untuk sistem hiburan pula, ia menampilkan unit kepala 2-DIN dengan format MP3 dan sambungan AUX, USB untuk semua varian. Namun tambahan bagi 2.4G MT 4×4 double cab, 2.4G AT 4×4 double cab dan 2.8G AT 4×4 double cab yang hadir dengan pemain DVD, skrin sesentuh 6.1-inci, sambungan Bluetooth, kad SD, dan kamera undur.

GALERI: Toyota Hilux 2016 di Siri Jelajah Toyota WOW

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required