Haval H2 dijangka tembusi pasaran Malaysia Mei ini

Haval-H2-1_BM

Berita baik untuk mereka yang menantikan ketibaan Haval H2, Haval Malaysia telah mengesahkan SUV segmen-C tersebut bakal menembusi pasaran tempatan selewat-lewatnya pada hujung bulan hadapan. SUV keluaran syarikat dari China ini juga dijangka akan dijual pada harga dibawah RM100k.

Seperti yang dilaporkan sebelum ini, H2 untuk pasaran Malaysia akan dijual dalam varian tunggal 1.5T 2WD Dignity. Model tersebut juga sebelum ini pernah dipamerkan pada NST-MAI ASEAN Auto Show tahun lalu. H2 akan masuk ke pasaran Malaysia dan bakal bersaing dengan SUV segmen-C yang lain seperti Hyundai Tucson, Kia Sportage, Honda CR-V dan juga Mazda CX-5.

H2 ini bakal dijana enjin petrol 1.5 liter turbo dual-VVT 4G15B yang mampu menghasilkan 147 hp pada takat 5,600 rpm dan tork maksima 210 Nm bermula 2,200 hingga 4,500 rpm. Enjin tersebut dipadankan dengan kotak gear enam-kelajuan automatik dan memacu sepenuhnya roda hadapan.

Antara ciri yang bakal dilengkapi pada H2 ini agak menarik termasuk lampu hadapan halogen automatik dengan fungsi “follow-me-home” dipadankan bersama lampu nyalaan siang LED yang diletakkan pada bahagian apron hadapan dan pakej estetika termasuk roda aloi 18-inci bersama cat badan dengan dua tona.

Pada bahagian dalaman, tempat duduk bahagian pemandu diberikan fungsi larasan enam-arah berkuasa bersama sokongan lumbar. Kesemua tempat duduk dan juga roda stereng menerima balutan kulit. Ciri mewah lain pada SUV ini termasuklah sistem kunci pintar, paparan pelbagai informasi TFT berwarna 3.5-inci, unit infotaimen dengan skrin sesentuh, penghawa dingin automatik dua zon dan juga kamera undur/sistem radar.

Untuk bahagian keselamatan, Haval H2 menawarkan enam beg udara, (dua di hadapan, sisi, dan tirai), bersama kawalan stabiliti elektronik (ESC) serta sistem ABS bersama EBD dan bantuan brek. Sistem pemantauan tekanan angin tayar (TPMS) juga turut dilengkapi pada SUV ini.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 
 

Add a comment

required

required